Jump to content

Er overhalte dyser like bra som nye?


altmuligbåt

Recommended Posts

I en vanlig dyse så er det i dysespissen slitasje oppstår. Dysespisser/uniter er forbruksvare. Fjærene kan også bli stuket/brekke, men hovedsaklig dysespissen er essensiell for forstøvningen.

En ovehalt dyse med kontrollerte fjær(er) & ny spiss-unit vil være like god som ny. Det er samme serviceintervall på nye og overhalte dyser.

Link to post
Share on other sites

Men hvor lenge skal en dyse vare da?

 

se foreksempel "Kvalifiserer dette til smoke on the water"

 

I denne satt det forholsvis ny overhalte dyser, men merket alikeveld stor forskjeld på nye nye dyser kontra de gamle..

 

Det er da jeg beggyner og tenke litt...

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Dyser skal normalt sjekkes/overhales etter en viss intervall. Dette står i manualen til motoren, ekempelvis 2000timer/5 år.

Hvorfor noen dyser ikke holder så lenge blir ren spekulasjon. Motorens driftsforhold kan innvirke på levetiden, eller verkstedet kan ha fusket og bare stilt/shimset opp trykket igjen uten å bytte dysespissen/uniten, eller det kan være produksjonsfeil med dysespissene/evt uorginal vare, men alt blir bare spekulasjoner.

 

Vanligvis så holder dysene seg tålig ok innenfor vedlikeholdsintervallen.

Link to post
Share on other sites

Det eneste som plager meg med overhaling og skifting av dysespisser er at verkstedene ikke legger arbeid i å "pusse opp" dyseholderen med rustfjerning og ny lakk :/

Det som plager meg er når folk ser på det utvendige og gir blaffen i det innvendige. Kjøp deg heller et ordentlig fuel treatment system til noen tusenlapper med alarm på, for da vet du at det du fyller og ellers kommer på drivstofftanken ikke får ødelagt dysene igjen.

 

NB! du kan få belagt dysene utvendig med 24K guld hvis du vil, for det er bare et spørsmål om hva du vil betale.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...