GlennIversen Startet 26.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2011 Finnes det noen slipe/polish middel for å få blanke og fine pleiglassruter, når rutene begynner å bli slitt og ripete. Kan man våtslipe disse med feks p1800 våtslippapir eller skader dette rutene mer. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
LM 605 Svart 26.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 Husker jeg hadde noen svake riper og en del matte felt på vindskjermen til en Askeladden. Disse mener jeg kom da jeg fraktet båten en del på henger over lengre strekninger med konsoll-trekket på. Tok da og polerte vundskjermen forsiktig med Jotun Shiny, og vindskjermen ble da som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 26.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2011 Har i mange år brukt rubbing og voksing med stort hell. Bruker Meguiars "one step compound" og "pure wax". Bruker maskin på rubbingen. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 7.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2011 Prøvde meg med våtslippapir P2000 og masse vann, for deretter å rubbe dette med turtle sin rubbing, men fant ut at resultatet ble mye bedre hvis jeg bestilte ny rute hadde nok blitt bra hvis jeg hadde gitt ruta noen timer med puss, gnikk og gnu, men slikt har jeg ikke tolmodighet til, og som min bestefar sa en gang for mange mange år siden, går det ikke ann å reparere med hammer, øks, slegge og skiftnøkkel, så er det ødelagt. :giggle: Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
ollebolle2 Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Rubbing har jeg brukt flere ganger. Funker fint det men første gangen brukte jeg en vinkelsliper med rondell og rubbing. Plexiglasset gikk varmt gitt og den ruten ble brennmerket for alltid... Vanlig poleringsmaskin eller en vinkelsliper med lav hastighet med rubbing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.