Jump to content

Forhåndsvising av hjemmeside


Tor Eirik

Recommended Posts

For alle som vil se en liten sniktitt på min hjemmeside (ikke på langt nær ferdig, men en del lesestoff og bilder likevel) før den kommer ut på "trykk" etter jul...

 

 

Den vil inneholde alle de sidene dere kommer med (disse vil danne en webring) og jeg vil tilrettelegge for stor interaktivitet på sidene mine....

 

Her er adressen litt.snusk.nu/~tor

 

Gi meg veldig gjerne en tilbakemelding og kom gjerne med ønsker om design/innhold etc etc...

Link to post
Share on other sites

For alle som vil se en liten sniktitt på min hjemmeside (ikke på langt nær ferdig, men en del lesestoff og bilder likevel) før den kommer ut på "trykk" etter jul...

Den vil inneholde alle de sidene dere kommer med (disse vil danne en webring) og jeg vil tilrettelegge for stor interaktivitet på sidene mine....

 

Her er adressen litt.snusk.nu/~tor

 

Gi meg veldig gjerne en tilbakemelding og kom gjerne med ønsker om design/innhold etc etc...

Linken virket ikke hos meg

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hehe!

 

Tja si det! Syns for det første at det er veldig gøy å drive på med, og en veldig fin avveksling fra hverdagen...

 

Og så er jo det veldig flott å kjøre rundt i så å si selvlagd båt og ikke noe serieproduserte nye greier!

 

Og så har det litt med økonomien.. Den er ikke god nok til å kjøpe en splitter ny båt, så da jeg fikk denne for en vennetjeneste satte jeg egentlig bare igang med en gang... Så annenhver helg er jeg og pusser og flikker litt på denne "skuta"

Link to post
Share on other sites

.......Gi meg veldig gjerne en tilbakemelding og kom gjerne med ønsker om design/innhold etc etc...

Hei Tor Erik!

Sjekket http://baatpuss.cjb.net og har bare lovord!

 

Selve prosjektet er én ting, men måten du presenterer det på er bare helt topp. Oversiktlig, ryddig og et design som er "berre lækkert", etter mitt syn. Spesiellt godt likte jeg fargene du har valgt. Due-blå / -grå som bakgrund og aprikos-oransj skrift gjør seg godt. Likte også måten du presententerer bilder på. Innenfor rammene - Helt topp!

 

Lykke til med fortsettelsen!

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Tja, har jo blitt noen timer med pussing nå da! :crazy:

 

Jeg tenkte mer på en slags "sand" eller noe som man blander i lakken.. eller glassfiber"flak". En kan se det på det eksisterende hva slags overflate jeg ønsker å oppnå....

 

Kan være litt vanskelig å se fordi jeg ikke har lagt til forstørrelsesfunkskjonen til bildene enda...

 

Har lagt til TO link seksjoner på siden...

 

- Båtlinker: Som inneholder linker til andre som holder på å pusse på båten sin...

- Andre linker: Som er akkurat det navnet sier.. andre linker...

 

Og så har jeg endelig fått på "startobjekt"-siden...

 

Hovedsiden ser litt tom ut, fordi jeg kom borti et lite intrikat problem... men jeg TROR jeg vet hvordan jeg skal kunne løse det...

 

Ellers så skal jeg ha meg en runde denne helgen å se hva jeg kan få gjort...

 

Fortsett å kikk innom og skriv GJERNE kommentarer..

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte mer på en slags "sand" eller noe som man blander i lakken.. eller glassfiber"flak". En kan se det på det eksisterende hva slags overflate jeg ønsker å oppnå....

For å få det sklisikkert kan du blande salt inn i lakken, billig og det fungerer som bare det... :wink:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

...Tror dere at slikt kan brukes?

Vanlig husholdningssalt fungerer mer enn bra nok. Sørg bare for å strø på nok. Bedre med for mye enn for lite. Overflødig vasker du bare vekk etter at det har tørket. Det er bare et aber med slik sklisikkert belegg i båten - det samler noe enormt med møkk og er veldig tidkrevende å rengjøre. Skulle jeg gjort det opp igjen i dag, ville jeg forsøkt noe annet som er enklere å holde rent. Noe litt mer "grovmasket". Redigert av Batdilla (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det finnes i handelen non-skid til å lime på, både tynt til å limme i trapper osv. og tykkere til å lime på hele dekket.

Ellers kan du lage non-skid ved å maskere de områdene hvor du vil ha sklisikring, pusse lett, male med gelcoat(ikke topcoat) der du vil ha sklisikring og så helle filtersand over.

Når gelcoaten er herdet, børster du av det løse og maler over med topcoat.

Filtersand er lik i kornstørrelse og fåes i forskjellige grovheter. Jeg vet ikke riktig hvem som fører slikt, det jeg har brukt har jeg fått fra en båtbygger, menjeg antar en VVSbtikk vil vite.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...