Diddn Startet 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2011 (redigert) Hei jeg har kanskje tenkt å kjøpe en wesling 490 HT til våren. Derfor lurer jeg på hvordan soveplassen er og hvordan det er å sove 1-2 personer i båten? Er det godt å sove i båten eller er det bedre å foretrekke sovepose og telt? Takker så mye for svar på forhånd. Mvh Diddn Redigert 26.Oktober.2011 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Når du legger ned bordet blir det en liten seng. Ok å ta seg en cowboy-strekk på. På min var putene for tynne til å ligge godt. Hadde jeg hatt valget ville jeg sovet på land på en luftmadrass. Men det går an å ta en overnatting under åpen himmel, det er/blir vel trangt hvis du setter på kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 (redigert) Det er ingen problem å overnatte i Wesling. Har overnattet i en slik i 3 sesonger. Vel å merke fra jeg var 14 til jeg var 17, men kan ikke huske at det var trangt. Jeg var stort sett alene. Vi hadde hver vår båt den gangen også Vi har overnattet 3 stk der, men bordet hadde en tendens til å ramle i mellom Redigert 27.Oktober.2011 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 27.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Hei vet du hva lengden er på sengen Seasu? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 28.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Noen som vet hvor lang sengen i Weslingen er? Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Er det plass til en porta potti under midt bordet, når dette er nedslått? Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Seasu Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Usikker på lengden av sengen. Kanskje 190 på midten ? Sikkert andre som kan svare bedre på dette. Mange år siden 2) Nei det er ikke plass til porta under bordet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 vil anslå høyden under bordplata til under 25cm. Har bare sovet i båten en gang, rikelig lengde for meg på 1.80 iallefall. Som Seasu sier, relativt tynne puter , som vil begrense liggecomforten. Men man kan jo ha med liggeunderlag i tillegg, så blir det sikkert bra. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Seasu Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 -Weslingen er en utrolig fin båt, ellers finnes Fjordling i 17 og 18 fot som også er ganske like med samme vanntunell. Samt Wester 18 i samme sjanger uten tunell. Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Takker, er det gkort plass til porta noen plass? lurer på å kjøpe en, har små unger,så jeg synes det er praktisk med dass. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
ivar Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 tror nok du sliter litt med å få plass til "bæsj&carry" - hvis ikke de er krympet merkbart i det siste Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Seasu Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Det eneste praktiske stedet, hvis du må ha den med er å feste/henge den under "dekket". Der er den hvertfall minst i veien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.