Dragen Startet 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2011 (redigert) www.ht.no/incoming/article496358.ece Redigert 27.Oktober.2011 av Dragen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Det var overraskende. Vi fikk et godt inntrykk av Harstad Marina Båt da vi byttet inn gammelbåten og kjøpte nåværende båt sommeren 2009. Vi har også truffet mange andre langs Nordlandskysten som også har hatt gode erfaringer. Dette selskapet har vært en av de dominerende aktørene helt ned til Helgeland. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
motor Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 (redigert) Nå ja god og god service.. Kjenner en kar som etter år med diskusjon, rettslig fikk hevet kjøpet på en Viknes 880. Synes den kunden hadde svært dårlig service fra dette firmaet. Redigert 27.Oktober.2011 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Har hørt både positivt og negativt om Harstad marina. Trasig er det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 (redigert) Det var jo litt overraskende. Firmaet har jo hatt usedvanlig stabil omsetning i flere år (unntatt 2009). 2006: 85 mill 2007: 85 mill 2008: 88 mill 2009: 62 mill 2010: 85 mill Millionoverskudd alle år unntatt 2009, og millionunderdskudd i 2010. Kanskje noen ikke har vært forutseende nok og tatt de nødvendige skritt. Tsunamien kan vel ikke stå for så mye tap... (Yamaha ?) Redigert 27.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chiefengineer Svart 29.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2011 Dette var både overraskende og svært synd. For min del er Harstad Marina den eneste grunnen til at jeg ville valgt Viknes igjen. Ikke fabrikken. Firmaet har absolutt en berettiget plass i båtmiljøet i Nord-Norge, noe de har bevist gjennom mange år. Håper at det kan være mulig å komme igang igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 29.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2011 har det vært samme eierne hele tiden? eller er det noen som har tatt ut mye utbytte?? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 29.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2011 Etter regnskapstallene har vel utbyttene vært i tråd med resultat,så det er nok ikke mye å si på den siden. Har det ikke vært positivt resultat så har det heller ikke vært tatt utbytte, og det er vel antakelig slik mange andre også ville gjort det. Samme eiere hele tiden. Det man kan merke seg er den svært høye prosentmessige varekosten disse firmaene har. Det sier nok sitt om at det generelt ikke er en svært lukerativ bransje man snakker om, og når salget stanser opp merkes det fort. Da må man iallefall være klar for raske omstillinger. At båtbransjen generelt har det tungt bekreftes vel av annonsene på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Såvidt jeg vet har de hatt egenimport på Jeanneau,og dermed for stort varelager i sammenheng med nedgangen i båtsalget. Dette samt problemer med å skaffe bl.a. yamaha 150 til mange nybåter pga. tsunamien gjorde at varelageret ble altfor stort. Redigert 30.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
olpi Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Det var jo veldig synd. Tror nok en del i bransjen har fremstått som mer positive enn virkeligheten er. HMB har jeg også gode erfaringer med. Når de får problemet så kan jeg ikke forstå annet enn at flere vil komme etter. Noen fabrikanter, eks Viknes satser stort med nye modeller i disse nedgangstider. Kanskje en måte og prøve å bli mer konkurransedyktig. Faren er at fallhøyden blir enda større. Fasit på hva som skjer får vi nok i løpet av første halvår 2012 Sitér dette innlegget Link to post
Mekaniker vp Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Lykke til med nye Harstad marina as Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Er de i gang igjen? Ser de annonserer på Finn.. Sitér dette innlegget Link to post
Mekaniker vp Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Ja med bruktbåtfomidling!! så får vi se hvem dem får med seg vidre. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Hva gjør man med reklamasjoner når lokal båtforhandler ikke har deler, og gir meg beskjed om at bobestyrer har stengt ned importøren,harstad båt En enkel reklamasjon som forøvrig ble mldt fra om i starten av juni,med MANGE purringer. Får beskjed om å fikse selv,tips anyone? Sitér dette innlegget Link to post
Mekaniker vp Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 (redigert) http://www.harstad-marina.no/ Send mail hans-peter og spør.... Redigert 3.November.2011 av montør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Hva gjør man med reklamasjoner når lokal båtforhandler ikke har deler, og gir meg beskjed om at bobestyrer har stengt ned importøren,harstad båt En enkel reklamasjon som forøvrig ble mldt fra om i starten av juni,med MANGE purringer. Får beskjed om å fikse selv,tips anyone? Det er vel mulighet til å ta dette opp direkte med produsenten ettersom det ikke finnes noen norsk importør lengre. Da ordner de sikkert med forsendelse av nye deler. Kan nok være greiest å ta tak i en slik sak selv og høre direkte med produsenten når situasjonen er blitt som den er. Ordner seg som regel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.