Jump to content

Vannlinjerens, anbefalinger?

Rune2222

Recommended Posts

Hvorfor det? Hvordan skal vi vedlikeholde et levende forum ved at alle bare sitter hjemme og søker i gamle tråder? Nei, spør villig vekk, så får dere oppdaterte og gode svar og vi har et levende båtforum i stedet for et statisk bilibotek med gamle ideer! Jeg ville faktisk på mange måter sett det som en fordel at gamle tråder ble slettet etter en viss tid, alternativt flyttet over til et arkiv der spesielt interresserte kunne søkt i dem. Et internettforum skal være levende og oppdatert, ikke et gammelt lager for "gamle sannheter"!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg bruker Owatrol sin terasserens. Cluet er at denne inneholder oxalsyre, som løser opp den gule fargen som kommer av kalkavleiring. Smør på, gnikk med en myk svamp etter en ca. 5 min. og skyll god med vann til slutt. Gjenta prosess om nødvendig. Blir som regel rent på første forsøk.

Terasserensen er også veldig effektiv mot rustflekker på gelcoat. Samme prosedyre som over.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Jeg bruker saltsyre som er meget effektiv (og billig). Sist testet jeg med vannlinjerens fra Maritim som jeg hadde vunnet på Hortentreffet, og også den var effektiv. Det som vel er fasiten her, er at det midlet en bruker har en forholdsvis stor konsentrasjon av syre, det være seg saltsyre oksalsyre osv. Og leser en på de forskjellige flaskene, inneholder alle som virker syre!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 8 måneder senere...

Ved båtpussen i år, så var det en del grønske som satt veldig fast i og rett over vannlinjen. Mens sønnen holdt på og skrubbet med saltsyre, Hugos og Seajet boat rubbing, så kom jeg ved en tilfeldighet til å prøve håndrens kjøpt på Biltema, og den viste seg å være mye mer effektiv enn de andre midlene. Med den så gikk det plutselig ganske lett å få en ren og pen vannlinje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...