Rune2222 Startet 29.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2011 Båten har fått en stygg gul/brun farge rett over vannlinja. Goglet og fant at det finnes noe som kalles "vannlinjerens" Noen som har brukt tilsvarende? Anbefalt merke? Rune Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 29.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2011 Jeg er svært fornøyd med Hempel sin Gelcoat cleaner. Blandes ut i litt vann og smøres på. Vent - spyl av og du har en ren flott vannlinje igjen. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
alma Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Lærte for noen år siden at det eneste som gjaldt er 30% saltsyre fra malingsbutikken. smør på å skyll vekk, Tar alt organisk. Nå bruker snart hele sørlandet det. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Med fare for å virke sur eller bedreviter, vil jeg likevel si at hvis det hadde blitt gjort et søk på BP før det ble lagd en ny tråd, ville det kommet opp et utall av innlegg om dette emnet. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Kan da ikke være nodvendig å framstå som sur og berdrevitende med vilje en søndags morra i vinterhalvåret? Sitér dette innlegget Link to post
Rune2222 Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Takker for svar Skal sjekke Hempels Gelcoat Cleaner, eventuelt saltsyre. Rune Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Kan da ikke være nodvendig å framstå som sur og berdrevitende med vilje en søndags morra i vinterhalvåret? Så enig, så enig. Men jeg har merket meg at det er stadig færre som gidder å ta et søk, men heller starter en ny tråd. Er det ikke bedre å ha samme emne på færre tråder ? Redigert 30.Oktober.2011 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Hvorfor det? Hvordan skal vi vedlikeholde et levende forum ved at alle bare sitter hjemme og søker i gamle tråder? Nei, spør villig vekk, så får dere oppdaterte og gode svar og vi har et levende båtforum i stedet for et statisk bilibotek med gamle ideer! Jeg ville faktisk på mange måter sett det som en fordel at gamle tråder ble slettet etter en viss tid, alternativt flyttet over til et arkiv der spesielt interresserte kunne søkt i dem. Et internettforum skal være levende og oppdatert, ikke et gammelt lager for "gamle sannheter"! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arnstein Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Jeg bruker Owatrol sin terasserens. Cluet er at denne inneholder oxalsyre, som løser opp den gule fargen som kommer av kalkavleiring. Smør på, gnikk med en myk svamp etter en ca. 5 min. og skyll god med vann til slutt. Gjenta prosess om nødvendig. Blir som regel rent på første forsøk. Terasserensen er også veldig effektiv mot rustflekker på gelcoat. Samme prosedyre som over. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Mizar Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Ferro-bets felgrens (fås på Torshov Bilrekvisita) er veldig effektiv. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
SeaRaymond Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Bruker vannlinjerensen de selger på Mekk, tror den heter EFX vannlinjerens eller noe i den duren, funker iallfall, spray på, vent noen minutter, spyl av. om det er riktig ille gjenta behandling. (tips, skrubb vekk evt groe først med en børste) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Jeg bruker saltsyre som er meget effektiv (og billig). Sist testet jeg med vannlinjerens fra Maritim som jeg hadde vunnet på Hortentreffet, og også den var effektiv. Det som vel er fasiten her, er at det midlet en bruker har en forholdsvis stor konsentrasjon av syre, det være seg saltsyre oksalsyre osv. Og leser en på de forskjellige flaskene, inneholder alle som virker syre! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
margarus Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 jeg brukte jif sin ugnsrens kjøkken spray. grønn flaske. den tok min flere år gammle vannlinje samt gul rennner fra eksos vann og ned langs skrågside. super stoff! Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Ved båtpussen i år, så var det en del grønske som satt veldig fast i og rett over vannlinjen. Mens sønnen holdt på og skrubbet med saltsyre, Hugos og Seajet boat rubbing, så kom jeg ved en tilfeldighet til å prøve håndrens kjøpt på Biltema, og den viste seg å være mye mer effektiv enn de andre midlene. Med den så gikk det plutselig ganske lett å få en ren og pen vannlinje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.