jonsverre Startet 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2011 Hei, dette er en båt jeg har sett på, der noe av treverket er skadet av fuktighet. Treverket er vel en type finer, så det jeg lurer på er om dette er mulig å pusse pent ned, lakkere og få samme utseende som resten av det uskadde treet? mvh js Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Hvis ikke det er verre enn det ser ut på bildene, er det etter min mening mulig ved litt jobb å bli kvitt problemet oppimot totalt. Litt fargeskille blir det fort men ikke ikke noen som andre ser. Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Dersom ikke fineren har vert slipt noe særlig på fra før av, da er det ikke noe problem med en såpass beskjeden fargeforandring som det viser her.. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Denne så grei ut, båre å passe seg slik at man ikke pusser igjennom fineren. lurt å få utbedret dette mens området er lite. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Dette er ikke noe problem. Bruk ikke pussemaskiner mer enn nødvendig. Du starter med sikleskrape, dvs et tynt skrapeblad på enkelt skaft (søk på sikleskrape her i forumet, og du vil finne hvilken type jeg mener). Skrap/sikle av mesteparten, puss deretter med 100 papir og oppover til du finner reultatet tilfredsstillende. Vask da med rødsprit på det pussede området. Når trevirket er vått av rødsprit vil du eventuelt se om der er fargeavvik i forhold til areal som er pusset. Er du fornøyd, lakker du arealet. Dersom der er fargeavvik, kan du mahognybeise arealet frem til ønsket farge, gjøres i flere omganger. Mahognybeisen påfører du med fille, for å slippe sprut på andre steder, samt har lettere kontroll på påføringen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Takk for gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.