Jump to content

Båt bytte, tre eller plast?

Neptun:)

Recommended Posts

Hei, lurer på hva slags båt jeg skal få meg nå. Har nå bare hatt en selco 13 fot, men vil oppgradere til snekke, lurer på hva slags type, og tre eller plast, plast er jo mindfe vedlikehold og den er mere renslig liksom, men tre snekker er jo vidunderlige! Lurer litt på hvor stor forskjell det er av vedlikehold som pussing, lakk, osv, hvor lang tid og hvor mhe dyrere dette er, i forhold til plast snekke og hva som er fordeler og ulemper, det jeg ikkd har lyst til er. Jo det med at tre båt må være under vann i ei uke, kan dere hjelpe meg? Skal bruke snekka til familie turer overnatting. Er jo også dette med pris, vet ikke hva jeg skal legge i det, kjøper jeg nå blir det ikke mer en 15tusen, selger jeg gamle båten blir det ca 20tusen, vdnter jeg et år til komx blir det snekke til cA 40 tusen, takk for svar på forhånd:D

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Kanskje litt ufint svar, men er du i tvil: kjøp plast.

Kjøp trebåt om det er det du drømmer om.

Prismessig blir det ganske likt, i de prisklassene du snakker om får du hverken støken trebåt eller plastbåt. Jobbmessig; tja - det er avhengig av holdninger. Jeg har trebåt, syntes ikke det er masse jobb men mye kos. Jeg koser meg med å pusse, og jeg syntes det er spennende å jobbe med tre.

Om plastbåter er mer "renslige" skal jeg ha usagt.

ok, ja på starten ville jeg ikke ha trebåt, men å har jeg tenkt litt, og trebåt er jo finere, synes jeg, jeg liker ikke at det alltid kommer litt vann i båten, også lurer jeg da på om du må, lakke båten hver sesong? eller beise, har hørt man må beise båten før du setter den på vannet, og når du har tatt den opp, jeg synes det hørtes rart ut, men hva gjør du? jeg har mest lyst på trebåt, jeg har pusset små båter de 3 siste åra, og jeg kjøper dem for og ha noe jeg liker og drive med, så jo jeg liker jo og ha små prosjekter med båt,

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...