larsen2000 Startet 1.November.2011 Link til dette innlegget Startet 1.November.2011 Sjekket manualen til min 50hk 4 takter og ser at de anbefaler "lubricate splines on the drive shaft" og "check engine timing setup." Er dette virkelig nødvendig å gjøre hver høst? Førstnevnte er vel å skru av undervannshuset og smøre staget etc? Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Å sjekke lubricate splines on the drive shaft er det samme som propellakslingen og det tar vel ca 5 minutter å demontere propellen for å komme til med fett.... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
larsen2000 Svart 1.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Ahh, det gjør jeg selvsagt men motortimingen er det verre med.. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 (redigert) Sjekke timing er en grei sak det også,ikke det at det er så ekstremt viktig å sjekke hvis motoren går normalt.Men det som er viktig er å ta en titt på selve registerreima for å sjekke om den er slakk/stram nok,ikke er tørr og hard,innklint med olje og fett,samt fri for sprekker og andre skader. Greit å ha koll på hvor gammel reima er også. Lurt å ta en titt på reima før oppstart til våren i tilfelle mus har gnagd litt...... Skal ikke rare hullet til før mus kommer inn,selv med motorlokket på,kan Fa..skapet komme til. Redigert 2.November.2011 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
larsen2000 Svart 2.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Sjekker gjerne timingen også jeg, men vet ikke hvordan man gjør det? Er EFI motor. Registerreima sjekker jeg jevnlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.