Jump to content

Bytte Bravo 3x- til Yanmar ZT370-drev. Hvor får jeg best pris?

Zandra

Recommended Posts

For å øke driftsikkerheten vurderer vi å skifte våre bravo 3x drev til Yanmars nye ZT370 drev.

Vår kombinasjon av Yanmar LP og Bravo 3x er ikke bra nok. Vi tenker også bygge om slik at vi får eksosen gjennom drevene, noe vi ikke har i dag.

Vi tenker som så at når Yanmars nye drev tåler dreiemomentet på Yanmars nye V8, bør de klare våre gamle LP.

Har noen av dere noen betraktninger eller råd om gode verksteder med fornftige priser?

Oj. Er dette en ting du vurderer Manzon?

Ja ikke fordi jeg vil, men muligens må.

Måtte få slipt konen i drevet i sommer, oppnådde plutselig ikke mer enn 15 knop. Og flere rare lyder i drevet.

Har i tillegg lekkasje i styrebolten, dette er typisk for bravo drevene da styrebolten er i sort stål og resten er i sjøvanns bestandig aluminium.

Rett ut så treger jeg på at jeg ikke tok den kosten når jeg byttet motor. Men er jeg heldig så kan jeg kjøre noen år til. Men det er alltid interessant å vite ca hvor mye noe slik vil koste.

Triste greier. Trodde iallfall du skulle slippe unna, siden du undersøkte godt, unngikk både Bravo 3, 3X, 3XR og vanlig Bravo 2, og fulgte gode råd om at 2X var det beste valget. Og så har du allerede fått problemer...

Jeg skjønner at drev gir mer fart, bedre drivstofføkonomi osv. Men jeg er veldig glad for å slippe det der. Dieselforbruk blir lite relevant hvis man må skifte eller reparare drev til stadighet. Mener å huske en på forumet med fire Bravo 3X drev på tre år med Yanmar 6LP motor.

Og jeg skjønner hvorfor Tony Athens og mange andre på boatdiesel.com pleier å skygge unna drev.

Jeg kan ikke stort om disse drevene, men er det noe med at Yanmars drev har kjøling på oljen, som Bravo drevene mangler?

• 4 år senere...
  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...