Zandra Startet 1.November.2011 Link til dette innlegget Startet 1.November.2011 For å øke driftsikkerheten vurderer vi å skifte våre bravo 3x drev til Yanmars nye ZT370 drev. Vår kombinasjon av Yanmar LP og Bravo 3x er ikke bra nok. Vi tenker også bygge om slik at vi får eksosen gjennom drevene, noe vi ikke har i dag. Vi tenker som så at når Yanmars nye drev tåler dreiemomentet på Yanmars nye V8, bør de klare våre gamle LP. Har noen av dere noen betraktninger eller råd om gode verksteder med fornftige priser? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Sist jeg hørte i norge(2010) var hos vestfold elektrodiesel. De skulle ha 83000 pr stk inkl transom og du må ha ny transom da bravo transomen mangler noen oljekanaler vistnok,, ellers likt. Jeg ville hørt med UK og da Coastalrides coastalrides i Dover.. veldig god service og gode priser. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 For å være på de sikre siden ville jeg sjekket dreimomentkurvene og rådspurt Yanmar. De nye drevene er jo litt dyrere enn de gamle dere har byttet regelmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 2.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Takk for tips, Thorlyn! Dette skal sjekkes! Og poenget ditt om dreiemomentkurve er godt, Bitteliten! Vi har sjekket kurvene, men viktigst er at Yanmar gir garanti på kombinasjonen 6LP og ZT370-drev. Det gjør ikke Brunswick på Bravo-drev... Vi jobber videre! Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Hadde en Sun 33 tidligere med Yanmar LP ombord, skiftet fra bravo 2 til Yanmar ZT 350. Det var akkurat som om å få ny båt, båten har nå gått 2 sesonger og jeg har ikke hørt om problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Hadde en Sun 33 tidligere med Yanmar LP ombord, skiftet fra bravo 2 til Yanmar ZT 350. Hva kostet dette deg? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Oj. Er dette en ting du vurderer Manzon? Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Oj. Er dette en ting du vurderer Manzon? Ja ikke fordi jeg vil, men muligens må. Måtte få slipt konen i drevet i sommer, oppnådde plutselig ikke mer enn 15 knop. Og flere rare lyder i drevet. Har i tillegg lekkasje i styrebolten, dette er typisk for bravo drevene da styrebolten er i sort stål og resten er i sjøvanns bestandig aluminium. Rett ut så treger jeg på at jeg ikke tok den kosten når jeg byttet motor. Men er jeg heldig så kan jeg kjøre noen år til. Men det er alltid interessant å vite ca hvor mye noe slik vil koste. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Triste greier. Trodde iallfall du skulle slippe unna, siden du undersøkte godt, unngikk både Bravo 3, 3X, 3XR og vanlig Bravo 2, og fulgte gode råd om at 2X var det beste valget. Og så har du allerede fått problemer... Jeg skjønner at drev gir mer fart, bedre drivstofføkonomi osv. Men jeg er veldig glad for å slippe det der. Dieselforbruk blir lite relevant hvis man må skifte eller reparare drev til stadighet. Mener å huske en på forumet med fire Bravo 3X drev på tre år med Yanmar 6LP motor. Og jeg skjønner hvorfor Tony Athens og mange andre på boatdiesel.com pleier å skygge unna drev. Jeg kan ikke stort om disse drevene, men er det noe med at Yanmars drev har kjøling på oljen, som Bravo drevene mangler? Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Hei Manzon Mener på jeg betalte ca. 85000.- + montering, solgte mitt gamle drev for det samme som monteringen kostet meg. Handlet samme plass som deg. Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Hei. Er det noen som har vurdert å bruke zt370 drev på mercruiser motor? Vurderer selv dette dersom eg får problem med lekkasje fra styrepinn i transom og må bytte den. Får vel en knopp eller tre ekstra med å gå fra bravo to til dette zt370 drevet også. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Strilen Svart 13.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 hei! jeg har hatt zt370 drev i 8år og det har bare vore problemer med drevet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.