Donuc Startet 2.November.2011 Del på Facebook Startet 2.November.2011 hei. jeg trenger forslag til feil som kan være på min 4 hk suzuki når den ikke kjøler? hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Årsmodell er dette? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 (redigert) Impeller eller gjengrodd vanninntak. Du er sikker på at den ikke kjøler? Det kan være hullet for kontrollstråle som er gjengrodd? Redigert 2.November.2011 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Jori Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Jeg reparerte en slik motor 99 modell for 2 år siden. Du må informere mer om hva du har gjort. Men start med å stake kjølehullet for kontrollstrålen. Kommer det fortsatt ikke vann, sjekk inntaket at det ikke er grodd igjen. Deretter sjekk/bytt impeller. Kommer det fortsatt da ikke vann så si ifra så skal du få mere tips, jeg har en anelse om hva det kan være Sitér dette innlegget Link to post
Donuc Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 det er mellom 1994-1997 mod ;) teflonpakning i øverkant av stammen er smeltet.. så er sikker på at den ikke kjøler. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Det tyder jo på at den har gått varm pga manglende kjøling. Har du sjekket de punktene jeg sa til deg tidligere? Start der, så kan vi ta resten deretter Starter og går den? Hvor kommer eksosen ut? Sitér dette innlegget Link to post
Donuc Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 Har vært ute å skrudd nå. (den starter veldig lett) og fant ut at teflonpakningen er gått pga manglende kjøling. eksosen kommer ut under vann, og 2 "nesehull"? (små hull) midt på stammen. kommer også bare varm luft ut der vannet som kjøler ned motoren skal komme ut. noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Har hatt samme problem, stigerøret fra impeller/vannpumpe var tæret i stykker i nedre del av stammen. Lappet denne og alt fungerte. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jori Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Ja, jeg tror din toppakning har ryket. Samme symptoner som jeg hadde og det som var tilfelle hos meg. Jeg brukte dager/uker på å komme så langt at jeg fant ut det. Tullet også med stigerøret, men det sitter veldig vanskelig til på denne motoren, og personlig tror jeg at det er toppakning. Del motoren fra stammen (6 skruer) da kommer du rett inn på pakningen og kan se der om den er tett eller ei. Hos meg var det blåst ut ca 5mm av pakningen som var borte.Det som skjer er at eksosen dytter/holder igjen vannet i stigerøret pga av at den vandrer flere veier ut. Stigerøret kan du inspisere med en lommelykt, nesten helt opp til motoren. Den gjør en bøy på slutten og blir borte fra synsvinkel, du finner det igjen når motoren er plukket ut av huset. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Donuc Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 høres ut som en fin helgejobb ;) takk for hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
Donuc Svart 3.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2011 Men er det noen som vet om det er vanskelig å skifte impeller? evt verktøy for å gjøre det enklere? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Impeller sitter nede ved propellen. Trenger ikke spesialverktøy, kun M10 mener jeg å huske. Du må ta av nedre del av gir/propeller huset og derifra kommer du til impelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.