Jump to content

ingen kjøling på 4 hk suzuki...

Donuc

Recommended Posts

Jeg reparerte en slik motor 99 modell for 2 år siden.

Du må informere mer om hva du har gjort.

Men start med å stake kjølehullet for kontrollstrålen. Kommer det fortsatt ikke vann, sjekk inntaket at det ikke er grodd igjen. Deretter sjekk/bytt impeller. Kommer det fortsatt da ikke vann så si ifra så skal du få mere tips, jeg har en anelse om hva det kan være

Ja, jeg tror din toppakning har ryket. Samme symptoner som jeg hadde og det som var tilfelle hos meg. Jeg brukte dager/uker på å komme så langt at jeg fant ut det. Tullet også med stigerøret, men det sitter veldig vanskelig til på denne motoren, og personlig tror jeg at det er toppakning. Del motoren fra stammen (6 skruer) da kommer du rett inn på pakningen og kan se der om den er tett eller ei. Hos meg var det blåst ut ca 5mm av pakningen som var borte.Det som skjer er at eksosen dytter/holder igjen vannet i stigerøret pga av at den vandrer flere veier ut.

Stigerøret kan du inspisere med en lommelykt, nesten helt opp til motoren. Den gjør en bøy på slutten og blir borte fra synsvinkel, du finner det igjen når motoren er plukket ut av huset.

Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...