Tjond Startet 2.November.2011 Link til dette innlegget Startet 2.November.2011 (redigert) Fra vg.no, Noen som kjenner til utviklingen her? Scary senario. Redigert 2.November.2011 av Tjond (see edit history) Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Bonita I Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 10 båter skadet - usikkert om brannen er påsatt iflg VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031073 Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
puddingen Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Huff! Håper den ikke er påsatt... Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 http://m.budstikka.no/nyheter/tre-bater-totalt-utbrent-1.6588041 Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 http://www.budstikka.no/ dette er bare negative vibrasjoner Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Oppdatering i Budstikka. Brant på to stedet. Kan se ut som om seilbåten midt i bildet har stått mellom de to brannstedene... Kan vel tyde i rettning av påsettelse!? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Sikkert noe elekriske kortslutninger tipper jeg. Mange med skjøteledninger i havnene nå. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Eureka Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 flau vind fra sør der i kveld ifølge yr. Så da får lokalkjente tolke om vindretningen kan ha ført glo gjennom luften, eventuelt ført glør som går rett opp, deretter drevet litt til side og falt ned. Dersom båtene står nord/sør retning, og vinden var fra sør, så øker vel sansynligheten for to arnesteder... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Har en uggen magefølelse nu.. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Sikkert noe elekriske kortslutninger tipper jeg. Mange med skjøteledninger i havnene nå. Å, tror du det? Havner uten sikringer og jordingsfeilbrytere? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Ikke mye som drar strøm der heller nu med den `sommervarmen`vi har heromkring.. Sitér dette innlegget Link to post
X-Streme Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Hm.......det har vært flere mistenkelige branner i båt de siste årene. For meg virker det som om det er omtrent null brann-sikkerhet med båter som er i opplag; tenker på avstand mellom båter, tilkobling av strøm, gass ombord etc. Har merket meg at noen få marinaer i Sverige har et langt "tøffere" regime, dvs at sikkerheten ved båter i opplag er langt bedre enn det som er gjennomgående i Norge. Det stilles krav til avstand, frakobling av batterier, godkjente 240V installasjoner, ettersyn og kontroll osv. Ved disse marinaene er det ikke skader eller "ulykker" ifm opplag om vinteren! Tar det for gitt at forsikringsselskapene går nøye gjennom brannene før evt utbetalinger! Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Trodde det var krav til avstand, godkjent 220v annl. osv jeg da.. Noen forsikringskyndige som kan si noe om det her inne? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.