Jump to content

God Jul til dere alle båtvenner.

John_Kr

Recommended Posts

Hei alle gode båtvenner rundt land og strand!

Etter 10 dager fravær ( med abstinens) fra baatplassen sitter jeg her og leser igjennom hyggelige julehilsener fra nær og fjern, og finner ut at jeg vil tillate meg å være litt personlig. Er nettop hjemme etter et opphold på hjerteklinikken St. Elisabeth for en grundig " overhaling av hovedpumpen". Bøyer meg i støvet for et personale som virkelig yter alt for en stakkar som trenger service på vitale slitedeler!

Og som man ligger der nyoperert og hører uværet hyle rundt veggene, tikker det inn en melding fra den gode nabo: Nå er gårdsplassen din ryddet, og jeg har vært i havna og sett om Gygra, alt vel med strømforsyning og betøyninger! Slikt varmer om hjertet. Kanskje en liten oppfordring også: Ta gjerne en liten ekstra kikk på nabobåten(e) når du likevel er i havna for å se til at fartøyet også får en god jul?

:santcheers: Skipperen, Gygrinnen og skipshunden ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt båtår! :santcheers:

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1707/st.Elisabeth.jpg

Old fishermen never die - they only smell that way!

JanS/ m/y Gygra skrev:

Kanskje en liten oppfordring også: Ta gjerne en liten ekstra kikk på nabobåten(e) når du likevel er i havna for å se til at fartøyet også får en god jul?

Velkommen tilbake, synes det har vært noe stille fra din kant i det siste ja !!!

Lykke til videre!

Oppfordringen fra JanS må vi alle sammen ta til oss.....

Med solverv unnagjort, en mild desember, og bare to måneder til slutten av februar, er det grunn til å holde ambisjonene oppe om en tidlig og flott start på båtsesongen 2005. Takk for et hyggelig år med god kontakt med mye folk jeg strengt tatt ikke kjenner. Jeg pleier å si her hjemme at en dag uten å se sjøen er en bortkastet dag, og det gjelder nesten det samme for Baatplassen. God jul til dere alle!

:santcheers:

Redigert av Fenix (see edit history)

God Jul alle maritime venner. Losinnen fikk låne kortet for en kjapp handletur og dermed

forsvant alle drømmer om båt igjen. Måtte ha sveisehansker på da jeg mottok kortet fra henne.

Det var mildt sagt overopphetet. :smash: Men plusspoeng skal jo telles i fot , så kanskje

det ordner seg. :lol::lol::lol:

I juleutgaven til 'internavisa' på jobben leste jeg følgende:

Hun var en god mor

En forståelsesfull hustru

En fremgangsrik yrkeskvinne

Politisk engasjert

Med faste tider i sportshallen

Vinduene var nypusset

Stuen støvsuget

Og det duftet godt i hele huset

Av nybakt brød og hjemmelaget

appelsinmarmelade

- da ambulansen stanset utenfor.

Pass på at det eller lignende ikke skjer hos dere. Det er ikke verdt det!

God Jul en gang til! :santcheers:

Redigert av Andreas (see edit history)

Synes det har vært fantastisk respons på denne tråden, 74 som har ønsket hverandre GOD JUL. :santa:

Nå kjenner jeg det lukter julemat og JULEN ringes nå inn nå kl.1700. Jeg må (beordret) desverre slå av PC'n for resten av kvelden. Regner med å komme tilbake i morgen.

Atter en gang, ha en riktig GOD FREDELIG JUL - :santa::santa:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...