Jump to content

Markedsundersøkelse: Plass til ny båtservice aktør i Trondheim?

Maskinrommet

Recommended Posts

Jeg lurer på om folket ser behov for en ny servicebedrift for fritidsbåt og motor i Trondheimsområdet.

Årsaken til at jeg spør er at vi er to stykker som lurer på å "ta steget" og starte for oss selv. Det finnes jo allerede endel mer eller mindre etablerte bedrifter i området, så vi er veldig nysgjerrige på hvordan vi evt. vil bli mottatt i et vanskelig marked.

Håper ikke dere anser dette som noen form for snikreklame eller kritikk av andre, ønsker å gjennomføre en enkel og grei markedsundersøkelse.

Konseptet vårt vil gå ut på service og reparasjon av motor og båt "on site" eller ved eget verksted, kombinert med salg av motordeler og båtutstyr. Vi ønsker ikke å drive med salg av ny båt.

Alle kommentarer og gode råd mottas med stor takk.

Jeg tror det burde være gode forhold for dette.

Selv har jeg noe blandet erfaring med de mer etablerte i Trondheim. Synes jeg gjentatte ganger må selv dobbeltsjekke det som er gjort, og deretter rette opp ting selv. Det har faktisk ført til at jeg har tatt båten på henger og kjørt i noen timer for å finne mer service innstilte folk, og samtidlig få veiledning i hvordan man gjør det meste av vedlikehold på egen hånd.

Virker på meg, som at svært mange av de som jobber på verksted glemmer at de jobber innenfor servicenæringen.

Jeg er villig til å betale for kvalitet og punktlighet - arbeid blir gjort til avtalt tid. Tror mange andre har det likedan.

Klart det er marked! on site service er jo helt glimrende! I denne bransjen er jo Service og kundevennlighet det aller viktigste! Om noen starter opp med dette og får et godt rykte når det gjelder pris service og kvalitet på jobben, så skal jeg love dere at dere får masse å gjøre! Jeg vet det er mange som ikke har fått plasser hos dem som driver med lagring og konservering/service! da er det nok mange rundt om som kunne tenkt seg besøk på opplagsplassen!

Lykke til!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...