Jump to content

Wallas safe flame er den verd en service?


joseph

Recommended Posts

Hei!!

 

Jeg har en wallas safe flame 95D i båten. I sommer så ville den ikke tenne. Var å snakket med en person på Maritim, som sa at en service koster ca 2000 kr. Jeg har ikke noen gode erfaringer med safe flame, den er treg og trenger strøm for å tenne. Det jeg lurer på er å kjøpe kokeapperat som går på rødsprit. Men er litt usikker....

 

Er det en dum ide å skifte ut safe flame?

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha gått for en service. Safeflame er veldig trygge i bruk, og du slipper å søle med brensel. Har du en kanne koblet til så har du ressurser for en hel sesong. Safeflamen er riktignok ikke kjapp, men man har jo som regel ikke hastverk ombord. Når det er sagt så er ikke rødspritapparatene noe kjappere. Kjappest er gass, men da har du en langt dyrere installasjon foran deg.

Link to post
Share on other sites

Et Safeflame apparat er da alltid verdt en service! Det sikreste man kan ha til å koke med ombord, og attpåtil luktfritt! Jeg har fått veldig sansen for Safeflame etter at jeg fikk det ombord, og om du bruker to-tre minutter ekstra for å koke opp noe, hva så? Så travelt har man det tross alt ikke ombord..

 

Strømforbruket er så minimalt at det knapt merkes forresten. Det trekker vel rundt 5A ved oppstart, og 0,15A under drift. Etter at vi fikk Safeflame så har faktisk fruen begynt å koke på egenhånd ombord, det nektet hun tidligere med Optimusen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

. Etter at vi fikk Safeflame så har faktisk fruen begynt å koke på egenhånd ombord, det nektet hun tidligere med Optimusen...

Agree! Hadde også optimus med forvarming. Kjerringa torde knapt være ombord under forvarminga med rødsprit. :giggle: "Nybåten" er utstyrt med Safeflame så nå kokkelerer hun som bare det. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Den heter ikke Safe flame for ingenting-----det sikreste kokeapparat du kan ha ombord. Er riktignok kresen på spenningen ved oppstart, men går siden som en drøm. Med en ekstra topp, kan den dessuten brukes som varmekilde. :yesnod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...