KingFisher Startet 6.November.2011 Del på Facebook Startet 6.November.2011 Hei! Vi er en familie på 3 som sterkt vurderer innkjøp av en Bella 580 C m/Mercury 100 efi. Båten til brukes til både fisketurer og hyggeturer (ikke overnatting) i trøndersk skjærgård. Er det noen her inne som har brukserfaring med denne båten og tilsvarende motor? Er også usikker på om vi skal gå for 115 HK og eventuelt trimplan. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Brukt mye en Bella 571 c (lik båt det?) med yamaha 80 hk. motorstr holder akkurat,vil tro 100 er ideelt! god liten båt med ok sjø-og fartsegenskaper, dog litt rank ved stilleligge ved feks fiske etter min smak. men bevares,fine båter! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 (redigert) Hei jeg har en Askeladden 585 med 115 HK som sikkert er samme som 100 HK er veldig fornøyd med motoren går veldig fint og er veldig drivstofføkonomisk i forhold til eldre 2 taktere. fint lydnivå også! vår båt er kansje lit mer tungdrevet og 20cm bredere enn Bellaen men med to ombord har jeg vært oppe i 36 knop. bruker å ligge rundt 4000 omdr. der har den fint forbruk og masjfart på rundt 25 ved lengre strekk, med full vanntank, drivstofftank og 4-5 ombord. Det er ikke all verden akselrasjon, men størrelsen er grei nok Redigert 8.November.2011 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Norfront Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 (redigert) Jeg har hatt 100 Hk Mercury EFI (4-takter) på Skibsplast 605. Ypperlig motor!! Redigert 8.November.2011 av Norfront (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 (redigert) Her er hva fabrikant anbefaler av motorstørrelse. En 100 hk vil nok fungere greit for båten. Redigert 8.November.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Vil tro det er ganske liten forskjell på 100 og 115! har du flaks får du 1-2 knop mere fart med 115 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
KingFisher Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Takk for tilbakemeldinger. Det dukket opp et godt tilbud på Merry Fisher 645 som vi ikke kunne si nei til, så det er nok noen andre som får gleden av Bella'n. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.