Andersnesse Startet 7.November.2011 Del på Facebook Startet 7.November.2011 Hei! Kjøpte i vår en fantastisk vakker Mahogny Plattgatter 26` i Oslo, som vi seilte til Bergen. Den er mest sannsynlig fra 1964 og muligens bygget i Sverige. Problemet med selve båten er at jeg mangler all dokumentasjon fra forrige eier. Dette hadde vært fantastisk artig å få tak i. (Byggested, tegninger osv.) Motoren er en Volvo Penta MD4, som går som en klokke. MD4 gikk ut av produksjon i 1964, så jeg antar at også båten er fra samme årstall. Om noen har forslag til hvem som kan ha bygget denne perlen er jeg veldig takknemmelig! Båten er 100% mahogny, til og med innvendige skap, spant, dørk og motorkasse. Jeg har bilder, men har problem med å legge disse ut i forumet. Det ligger dog et par bilder på min profil. Sitér dette innlegget Anders Aarskog Nesse Link to post
DieselDahl Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Velkommen til forumet, vi vil gjerne se bilder ja. Det er ikke så vanskelig, du bruker bildeknappen [Laste opp bilder] og laster opp bildefilene til "mine bilder", deretter bruker du "sett inn bilde" -knappen hvor du limer inn bildeadressen i fra bildearkivet. Du kan ta kontakt med foreningen CMB (classiske motor båter), de har mange medlemmer som sikkert kan hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
Andersnesse Svart 7.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2011 Sitér dette innlegget Anders Aarskog Nesse Link to post
Andersnesse Svart 7.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2011 Takk skal du ha DieselDahl. Han jeg kjøpte båten av i Oslo nevnte noe om Solvik båtbyggeri i Sverige, men jeg finner ikke ut av så mye. For alt jeg vet kan jo dette være en enkeltbåt laget av privatpersoner. Sitér dette innlegget Anders Aarskog Nesse Link to post
Andersnesse Svart 7.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2011 Sitér dette innlegget Anders Aarskog Nesse Link to post
bliss X Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Nydelig båt! Kan desverre ikke tilføre noe men det finnes flere steder i Sverige som heter Solvik. Hva med å spørre på svenskenes båtformun fendern.se? Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Jeg synes den ligner en del på den platgatteren jeg hadde for noen år siden. Den ble bygget av Johnsen på Gressvik utenfor Fredrikstad. Se på viduene på hytta feks. Det ble byget noen av denne båttypen av Johnsen som et forsøk på å møte plastalderen. Noen ble også levert med drev. Johnsen var mest kjent for sin Johnsen krysser, og der er også overbygget som regel likt ditt. Er du sikker på at skroget er av mahogni og ikkke oregon pine? Min var Oregon pine på eik, med mahogni i overbygget. Det var det på en annen jeg har sett også. Min var bygget i -68, men motoren var fra -58, så årsmodell på motor er ikke nødvendigvis likt med byggeår. Jeg hadde en MB 36 hk, mulig det er samme motor som du har, for VP kjøpte rettighetene. Har et bilde jeg hat fra ny eier, skal prøve å få lagt det ut. Jeg har hans e-post adresse hvis det er av interesse. Send meg i så fall en IM. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 (redigert) Nydelig båt. Skjønner ikke at jeg solgte den. https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4980/dsc02239.jpg[/img] Sliter litt med bildet, hva gjør jeg feil? Redigert 8.November.2011 av gjeldfri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Du kan forsøke svensk trebåtsforum: http://www.trabatsakuten.nu/ Om ikke annet, så kan jeg anbefale en tur gjennom Båtbildene der! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.