jensemann2 Startet 11.November.2011 Del på Facebook Startet 11.November.2011 Jeg trenger kraftig LED-lys til maskinrommet på skøyta, ikke innfelling, skal skrues fast oppunder dekk. Noen bra tips til dette? 24 Volt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.November.2011 Del på Facebook Svart 12.November.2011 (redigert) Jeg har kjøpt sånn og er fornøyd med lyset. Det er ett veldig jevnt og bredt lys, ikke bare rett frem. Hvis du vil ha mer robuste lamper, så ta en titt på denne. Den kan brukes på 12 volt, du trenger bare en 24 volt lyspære. EDIT: jeg så ikke at du ville ha den i 24 volt. Hvis du ikke får tak i 24 volt pærer, så kan du slenge på en regulator, og du vet hvordan du gjør det antar jeg :flag_bp: Redigert 12.November.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 Ledstriper er fineting, og kjøpes i 12 og 24v på ebay til gibort-pris :) Ca 100kr for 5 meter, og kan deles i lengder på 30 cm... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 LED Strips i alle varianter. Gir meget godt og varmhvitt lys. Egner seg for indirekte belysning i motorrom, salong. pentry osv. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
FjordHT Svart 13.November.2011 Del på Facebook Svart 13.November.2011 Rem: samme som jeg nevnte over, men jeg ville valgt en vanntett utgave, som koster noen kroner mer... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 LED Strips ............ Gir meget godt og varmhvitt lys. Egner seg for indirekte belysning i motorrom, ..... Da var "brevet" med led-lys strips fra Hong Kong kommet i posten. Ble forespeilet en leveringstid på 10-21 dager, men kom etter 6 dager. Så er spørsmålet...... Hvordan feste dette i motorrommet? Dobbelsidig tape? Stripsen er så spinkel at stifter eller skruer neppe kan gå bra Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 Ville heller brukt limpistol. Hotmelt-lim fester kjapt og sitter godt over tid samtidig som det er mulig å få av mekanisk på en grei måte. Bruker det når jeg legger opp sjult kabling i båten og hvor det kan være vanskelig å komme til med andre festemetoder. RSL (hva ble prisen forresten... inkl transport o.l.) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
REM Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 Så er spørsmålet...... Hvordan feste dette i motorrommet? Dobbelsidig tape? Led stripen sitter på nettopp dobbeltsidig tape. Jeg vasket plastflatene først med aceton, rev av dekkpapiret og limet hogg til umiddelbart. Sitter meget bra og enklere å montere kan det vel neppe bli. Bestilte nylig 8 ruller til. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hafrsfjord Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 ............. RSL (hva ble prisen forresten... inkl transport o.l.) Prisen - 17 $ totalt, det skulle vel utgjøre litt over hundrelappen for en rull ( 5 meter ) Led stripen sitter på nettopp dobbeltsidig tape. .................. Ok, har ikke fått studert stripsen så nøye enda, men da skulle jo monteringen gå uten problemer Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 Ser ut til at du har bestilt "non-waterproof" utgaven? tror ikke den holder like lenge i slike miljø, kanskje lurt å vurdere den som tåler vann.... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 26.November.2011 Del på Facebook Svart 26.November.2011 Nå ja.... jeg kaster sikkert bort adskillig mer enn en hundrelapp på unyttige "båt-ting" iløpet av året , så holder det ikke så lenge, så får jeg heller bestille vanntett led-lys neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.