Jump to content

led lys til maskinrom, tips?

jensemann2

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Jeg har kjøpt sånn og er fornøyd med lyset. Det er ett veldig jevnt og bredt lys, ikke bare rett frem.

P1020227.JPG

P1020230.JPG

Hvis du vil ha mer robuste lamper, så ta en titt på denne. Den kan brukes på 12 volt, du trenger bare en 24 volt lyspære. :flag_bp:

EDIT: jeg så ikke at du ville ha den i 24 volt. Hvis du ikke får tak i 24 volt pærer, så kan du slenge på en regulator, og du vet hvordan du gjør det antar jeg :flag_bp: :flag_bp:

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)
LED Strips i alle varianter. Gir meget godt og varmhvitt lys. Egner seg for indirekte belysning i motorrom, salong. pentry osv.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 uker senere...

LED Strips ............ Gir meget godt og varmhvitt lys. Egner seg for indirekte belysning i motorrom, .....

Da var "brevet" med led-lys strips fra Hong Kong kommet i posten. Ble forespeilet en leveringstid på 10-21 dager, men kom etter 6 dager.

ledlys_fra_hong_kong_001_a.jpg

Så er spørsmålet...... Hvordan feste dette i motorrommet? Dobbelsidig tape?

Stripsen er så spinkel at stifter eller skruer neppe kan gå bra :sweat:

Ville heller brukt limpistol.

Hotmelt-lim fester kjapt og sitter godt over tid samtidig som det er mulig å få av mekanisk på en grei måte.

Bruker det når jeg legger opp sjult kabling i båten og hvor det kan være vanskelig å komme til med andre festemetoder.

RSL

(hva ble prisen forresten... inkl transport o.l.)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Så er spørsmålet...... Hvordan feste dette i motorrommet? Dobbelsidig tape?

Led stripen sitter på nettopp dobbeltsidig tape. Jeg vasket plastflatene først med aceton, rev av dekkpapiret og limet hogg til umiddelbart. Sitter meget bra og enklere å montere kan det vel neppe bli. Bestilte nylig 8 ruller til.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

.............

RSL

(hva ble prisen forresten... inkl transport o.l.)

Prisen - 17 $ totalt, det skulle vel utgjøre litt over hundrelappen for en rull ( 5 meter )

Led stripen sitter på nettopp dobbeltsidig tape. ..................

Ok, har ikke fått studert stripsen så nøye enda, men da skulle jo monteringen gå uten problemer :pray::seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...