Jump to content

Så godt å ha båten trygt i opplag...bekymringene slipper taket..

innaskjærs

Recommended Posts

...det er så deilig..slipper å tenke på sjø som sliter på skroget, tauverk som sliter seg inn i gelcoaten - Sjøsprøyten som slår over kallesjen og sørger for at den går i oppløsning. Jeg slipper å utsette motoren for et lite vennlig miljø, saltet etser og tygger på "kronene" mine - ingen risiko for at forøyninger slites i stykker slik at den "elskede" havner i fjæra med flenger i skroget. Ingen krangling med kona fordi det går for fort, er for rått, mangler ditt og mangler datt.. Ingen diesel som renner igjennom " myntapparatet"...slipper køen på sjøen, gretne "kapteiner" som eier havet....bekymringen for at naboen finner på å vise seg med større båt enn meg...fy faen, båtlivet er herlig og jeg gleder meg allerede til neste sesong...lærer aldri - ere møkkstøvler der ute i baljene deres...jeg elsker dere :cheers_wine: og det værste av alt - avdragene løper like forbannet.... :thumbsup:

Sjøsyk

...det er så deilig..slipper å tenke på ................

.... å du verden så flott det er å IKKE ha båt i opplag......

Så bra at vi er forskjellige. Jeg er enig med "innaskjærs". Det var nydelig å få pakket inn båten nå for etpar dager siden. Slippe å tenke på den før våren kommer thumbsup.gif Men all ære til de som har båten ute og tilgjengelig hele året yesnod.gif Hadde båten ute en vinter for noen år siden, men den ble ikke brukt, selv på de fineste vinterdagene. Når sant skal sies, så hadde jeg tenkt å ta den opp den gangen også, men snøen kom tidlig, og dett var dett. Dermed ble den liggende ute, for det meste i isen. Ja for isen la seg det året nemlig headbang.gif

Og joda, "puddingen", akkurat nå har jeg hatt "en liten en" eller to. Livet er bra cheers_wine.gif

Redigert av jada (see edit history)

Sjøen sliter nok på gelcoaten, men den er ferdig slitt for flere tiår siden. Kalesjen er eliminert med ombygging. Motoren har det bra, og slipper å stå seg i hel. Kona er ikke med på sjøen, og fisketurer i snekkefart merkes lite på tankmåleren. Veldig god plass på sjøen, og om skipperne er gretne, har de bare seg selv å være gretne på. Aner ikke om naboene har båt, og skulle de vise seg med større, finere en min, øker dette bare gleden med å ha båt uten avdrag. Bekymrer meg lite å ligge ute hele året. Is og snø må som regel gi kjapt gi tapt mot golfstømmens utrettelige påfyll.

Ulikt båtliv, men en ting har vi til felles:

båtlivet er herlig og jeg gleder meg allerede til neste sesong...

:yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...