FjordHT Startet 12.November.2011 Link til dette innlegget Startet 12.November.2011 Min 19fots fjord med innenbords(aq145) skal ligge på sjøen i vinter, og kommer til tider å oppleve frost. Tenker derfor å kjøpe inn en 220v frostvakt som slår på en liten varmekilde ved frost, slik at ting ikke fryser istykker. Motorrommet er lite, og er delvis isolert mot støy med matter(noe som selvsagt isolerer mot kulde/varme også Jeg har heller ikke noe landstrømmsannlegg, men tenker at det må gå greit å ha en ctek lader og en liten varmekilde + frostvakt tilkoblet landstrømsannlegget uten at det skal by på problemer? Hvilken varmekilde burde jeg bruke? Vurderte å prøve med en eller to lyspærer,ca 40w men noe mer effektivt kunne jo vært greit. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 En frostvakt ER en varmekilde, nærmere bestemt en liten ovn på 100 eller 200w med termostat på. Jula har hatt disse til en hundrelapp i det siste, Biltema tar vel rundt 150,- for sine. Kjøp deg en slik, og monter den etter instruksjonene. Da burde du være trygg. Et par lyspærer går jo også greit nok, det skal ikke mye til. De aller fleste av oss klarer seg faktisk fint uten varme i det hele tatt, bare luftinntakene blir tettet med litt skumgummi eller lignende. Sjøen er en god varmekilde, selv midt på vinteren... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FjordHT Svart 13.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Jeg har bare sett på slike "tempraturfølere" som slår på en kilde når det blir ca 0 grader, takker for innspillet, skal selvsagt kjøpe en slik istedet Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 13.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Fant en på 200 og en på 300w på biltema, den dyreste var den med lavest effekt men høyest ipgradering. regner med den holder i massevis, men skal også følge med en stund, kanskje jeg ikke trenger alikevell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.