Bjørn And. Startet 13.November.2011 Link til dette innlegget Startet 13.November.2011 Jeg har kjøp en Sørlandsnekke med Marna S (MB10A). Motoren stod stam når jeg kjøpe båten i høst. Har tatt av toppen og fått løsnet motoren og startet den midlertidig. Da jeg ikke kjenner historien til motoren ønsker jeg blant annet å rense kjølekanaler bytte impeller etc. Er det noen som har tips om en effektiv måte å få renset kjølekanaler/system uten å demontere blokk etc. Er det noe "lurium" man kan blande i kjølevann etter noen andre smarte metoder? Jeg skal av med toppen igjen for bytting av toppakning så da kommer jeg jo til kjølekanaler "ovenfra". Tips taes imot med takk! Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Hei,da må du kjøpe en flaske eller to med Systemrens.Dette får du hos bla.Maritim.Følg bruksanvisningen på flasken så blir det bra. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Maskinrommet Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Sitronsyre er billig og effektivt Mener å huske det kan kjøpes i 1kg pakning på apoteket... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn And. Svart 13.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Tusen takk for tipset. Fant info om Systemrens etterhvert. Leste om at Systemrens opprinnelig kom fra Termorens i Skien. Jeg jobber i Skien og skal sjekke hva "Systemrens" egentlig koster. Stod på Sidene til Termorens at anbefalt vanntemparatur 40-60 gr.C.og 12 til 24 timer. Tenkte derfor å blande med varmtvann og bruke en lensepumpe i noen timer. (båten står på land) Takk for tilbakemelingen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.