Jump to content

Lakkering av utenbordsmotor, klarlakk?

bella580C

Recommended Posts

Heisann.

Nå er vinteren tatt tak her nord. Ikke snø, men regn og dritt vær.

Hva passer vel bedre enn et båtprosjekt da.

Lakkering av påhengsmotoren.

Hva passer og hvordan skal det se ut.

Prosjektet er en Yamaha VMAX 200 fra 2004.

Bildet av orginalen her først

yamaha.jpg

Det som er gjort av meg er nedpussing av motorcovling. Denne ble da levert til lakkeringsverksted. Dn skulle være mørke blå, men jeg bestemte at den skulle lakkes sort metallikk. (skal hentes denne uka)

Vingen bak er lakkert hjemme i garasjen samt plastdeksel på motorstammen. Denne ble lakkert i fargen Yamaha Blue. Denne fargen finnes på nyere Yamaha motorer. (mørk)

Men så til det store spørmålet...Motorstammen. Denne er vel av aleminium ? Skal jeg bare pusse ned som vanlig, lakkere og ikke minst, skal det være klarlakk her?

Skal også bestille nye decals til motor. Etter mye leting fant jeg komplett sett til under 1000 lappen på nettet.

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Hei.Kommer helt ann på hvordan lakk du skal bruke.Er det metallic lakk du skal bruke,må du bruke klarlakk.Da den "gamle" 2k metallicen er historie.Men bruker du en vanlig 2 komponent lakk,er det ikke nødvendig med klarlakk.

Vil annbefale at du starter med en syregrunning på bart metall,grunn deretter med en 2k sealer.Vent så 10-15 min,så er den klar for lakk.LYKKE TIL :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...