Marna Startet 24.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 24.Desember.2004 Hei Siden jeg er på båtjakt, og stadig sjekker nettet for mulig kjøp, har jeg kommet over en Rana 22 snekke. Denne kom i to utgaver. Den det er snakk om er den som virkelig er 22 fot (6,70). Noen som kjenner båten? Motoren er en Bukh på 24 hk. Kommentarer mottas med takk :-) M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Hanto Svart 24.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2004 Hei! Jeg kjenner ikke båten, men Rana er jo kjent for å være gode sjøbåter. Buck motoren som står i er også en solid sak, men den er nok ikke på mer enn 20 hk. Modellbetegnelse Dv 20. Det må legges til at jeg kan ta feil. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Svart 24.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2004 Dette er en grei båt produsert av en seriøs produsent. Har en westkapp 20 med en ny Bukh dv 24 (24 hk) som er ferskvannskjølt. Hadde dv 20 før med saltvannkjøling, men motorene er i praksis ganske like. Dv 24 har et nyere girsystem. Fine og stillegående begge to. dv 24 går med 3600 rpm, mens dv 20 går med 3000, men jeg har ikke merket særlig fartforskjell. Trodde den gamle bukhen var gåen (28 år) men etter overhaling var den god som ny, slik at jeg skal selge denne. I forhold til andre motorer synes jeg Bukh er veldig bra. Yanmar osv er bra, men bråker mer synes jeg. Høres ut som et trygt valg.. Odd Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 27.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2004 Bare svarer meg selv litt her, i håp om at en oppflytting av tråden bidrar til flere opplysninger. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.