Lars H. Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Jeg synes nå ideen med en taustump og et lite festeøye skrudd fast ved siden av holderen er en grei løsning. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Møkkalasset Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Jeg synes nå ideen med en taustump og et lite festeøye skrudd fast ved siden av holderen er en grei løsning. Da bør det plasseres med omhu. Sånn jeg oppfatter bildet så er dette et relativt smalt "stigtrinn" og det er vel derfor flaggholderen er nedfelt. En krok eller et øye er ikke behagelig å trå på eller komme borti hvis man går barbent ombord, kanskje med blikket et annet sted. Det kan gjøre vondt for å si det mildt... Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Ta en stor syrefast mutter og slip den rund slik at den passer nede i hylsa, lim denne fast nede i hylsa med sikaflex. Kapp en bolt som passer i mutteren og bor og gjeng denne fast i bunn av flaggstanga, lim den fast. Så er det bare og skru stanga ned i holderen når den skal brukes. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 KDB; det var jo en enkel og grei løsning! Det blir nok løsningen for meg (når gaffatapen er utslitt ;-)) Sitér dette innlegget Link to post
peppen Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Maritims syrefaste flaggstenger har låseklips nederst som matcher holderen, fungerer bra. Måtte foreta meg noe etter å ha fylt Skagerak med flagg og stenger i en årrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.