Fausken Startet 14.November.2011 Link til dette innlegget Startet 14.November.2011 Har lurt på å kjøpe meg refleksovn i lengre tid nå, men har sett på forskjellige sider at de billigste ligger på rundt 8000kr, heilt til eg kom over Nemo båtutstyr, der ligger den billigste til 5000kr. Er det nokon som har handlet der før og har erfaringer me den siden? http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/default.asp?wwwalias=nemoboat&gid=8&subgid=13 Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Husk at denne har en kapasitet på kun 1600 w. Det spørs hvor stor båt du har, men den minste Dickinson hos Maritim får du til litt over 7000 kr. Og den har en kapasitet på 2400 w. Og der ser du flammen i glassdøren, som en peis. Veldig koselig på mørke høstkvelder med et lite glass Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Fausken Svart 14.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 ja sant de, eg har berre en 23 fots tresnekke men er litt usikker på kor mykje som skal til for å varme det opp. nokon som har ei formeining om det? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 (redigert) Hadde en slik i en 27 fot Viksund(Refleks altså), og det var akkurat passe, også ved vinterbruk. Redigert 14.November.2011 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Hei Ikkje kjøp for stor omn. Då blir det for varmt når du vil fyra ein litt kjølig sommarkveld. Dessutan så sotar omnane meir når dei brenn på svak varme. Me har Dickinson Newport i salongen på vår 38 fots dårleg isolerte catamaran. Det er ein fin og god omn, men eg skulle ynskja den hadde mindre effekt på svakaste innstilling. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 14.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 (redigert) var det den på 1600W du hadde Gullfisk? vist det var den børde den også holde lenge i båten min vil eg tru. Redigert 14.November.2011 av commodore81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 (redigert) tror dere at en 1600W Refleksovn er stort nok i båten min? (23 fots uisolert sjark). Er litt kjipt å kjøpe for liten ovn.. Redigert 6.Desember.2011 av commodore81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Ja jeg tror det er stort nok. Jeg har samme ovn i båten min og den er 30 fot. Ovnen står nede i kabin, rett ved trappa opp til doghouset. Piperøret gjør går via doghouset og ut. Får varme i doghouse og under kalejse på den måten. Har også satt montert opp en pc-vifte i veggen mellom doghouse og kabin og når jeg slår på den blir det ekstra godt og varmt under kalesjen. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Fausken Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 åja,, da tror eg at eg går for den ovnen. Hvor høg tempratur klarer du å holde inne i båten på full guffe? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Tidlig på våren og godt utpå høsten klarer jeg t-skjorte temperatur under kalesja. I kabinen kan jeg får det så varmt jeg vil...nesten :) Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
M/S Kobben Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Usikker på størrelsen på min refleks, men min båt er 23' og jeg fyrer bare med rødsprit fortiden.. har koblet av parafintanken, og det blir varmt nok! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.