Jump to content

Spesifikasjoner på yanmar 4JH3-TE

Enzo

Recommended Posts

Det står max turtall 3800rpm.Dette er en turbomotor, tåler den da å luske avgårde på f.eks 2000-2500rpm time etter time ?

Det ville jeg hatt et ubekymret forhold til. Jeg har sjekte og den graver jo en del på full fart. Derfor blir storparten av kjøringa nettopp i det turtallsområdet du nevner. Jag tar noen økter på 90 - 95 % turtall for å blåse ut av den en gang i blant.I tillegg så ruser jeg den litt i fristilling av og til slik det er beskrevet under punkt 4.6 og 4.7 i brukermanualen til din motor.

Hei .Jeg mangler manual til 4JH2-TE,

Dette er en omfattende servicemanual , men det er kanskje en brukermanual du er ute etter? Fant ikke det i farten.

Hvor høyt turtall kan man kjøre uten at det skal være tegn til varmgang ? og er det vanlig at det er impellerslitasje som er årsak ved varmgang eller ?

Hvis du har god nok kjøling så skal du kunne kjøre på fullt turtall i korte perioder, og på 90 - 95 % det meste av tiden. Impellerslitasje kan være en forklaring, men jeg ville ha tatt en systemrens på kjølesystemet. Først på ferskvannsiden. Hvis det ikke er tilstrekkelig så bør du ta en runde på sjøvannsiden også. Hvis båten ligger på vannet kan du trygt gjøre det nå, men hvis den er på land så må du være sikker på at det ikke er kuldegrader i motorrommet. Stoffet skal stå i motoren i 2 døgn, og blokka er da uten frostvæske.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...