Sleipner93 Startet 14.November.2011 Link til dette innlegget Startet 14.November.2011 Ja klippet kilen min, ikke aner jeg hvordan men antår at det skjedde enten når jeg trakk av svinghjulet eller når jeg tok det på. (Har hatt det av og på noen ganger). Ringte Yachtsenteret på Hundvåg for og bestille nye, men han hadde ikke delenummer på tegningen så dette var helt umulig for han å oppdrive.. (Var ikke stort innsatsen heller hørtes det ut som) Noen som vet hvor jeg kan få tak i? Beste er jo fra en delemotor men vet ikke om noen og fant heller ikke noe på nettet i nærheten. Heller også om tanken mot å lage en selv, hva slags materiale bør jeg bruke? Må jo ikke være for mykt dette her, riktignok står det jo på konus også men vet ikke hvor lett det slipper fra konus? Altså hvor mye press det er på kilen? Innvendinger ? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Noen som vet hvor jeg kan få tak i? Ta kontakt med disse. En kile kan de vel sende som brevpost. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Se linken til jekselberg under Eksterne linker, der finner du sikkert delenummeret. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Skal ta kontakt med de å høre om de kan få tak i.. Noen som har erfaring med å lage kiler? Er en halvmånekile. Skulle likt å visst hvilket material man bør bruke, å slipe til i en benksliper burde jo gå helt greit..? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Sjekket litt på sidene Ingar viser til. I denne delekatalogen står det om kilen at den er "out of production". Ikke så lovende kanskje, men et verksted har kanskje erstatningsdel. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Da blir det å slipe til kile selv, men tips til hva jeg bør lage den utav? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Ta deg en tur til Tools (Rogaland Jernvare)! Regner med at de har kiler i alle tenkelige og utenkelige varianter, det har de i alle fall her i byen. Ikke noe poeng å lage selv når du kan kjøpe ferdig for en billig penge... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.