Bekko Startet 14.November.2011 Link til dette innlegget Startet 14.November.2011 Når jeg prøver å trimme mitt DPH drev opp, hører jeg en ulyd og det går opp i små nøkk. Når jeg trimmer det ned virker det ok. Demonterte mitt drev i dag, da prøvde jeg å kjøre sylinderene ut, da var det den samme lyden. Jeg såg att i begynnelsen beveget bare stemelet i den ene sylinderen seg, men etter en tid beveget begge stempelene seg. Er den noen på forumet, som vet hva dette kan vere. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Har du sjekket om det kan være luft i systemet? Jeg har samme "sykdommen" på skjærgårsdjeepen. Den lekker olje fra tilten, og da fyller jeg på olje så funker det. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Eureka Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Leif, siden vi har samme båt legger jeg selvfølgelig merke til innleggene dine. Hadde ikke du trøbbel med tiltingen tidligere også? -med alarm og gul trekant og greier. synes å huske at du hadde en tråd om det, fikk du orden i det den gangen? Så vidt jeg har fått med meg så har det vel vært noe problemer med trimsylinderene til DPH, med lekasje, samt hydaulikkkslanger som blærer seg. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Sjekk særlig utvendige slanger og tetningen i kanten der stempelstangen går ut for lekkasjer, samt rundt oljebeholderen og der slangene går igjennom transom. Se også etter dårlige slanger og annet som kan være defekt, slik som hakk og skjevheter i stempelstengene. Skift olje, det blir ofte en del grums i bunnen av beholderen som fører til slik hakkete bevegelse. Dersom ikke noe hjelper er det sannsynligvis pumpen som er dårlig og må byttes, eller pakkboksene i sylindrene som lekker internt.. At sylindrene ikke beveger seg likt er normalt, og kommer av at de går på samme krets og den med minst motstand vil alltid bevege seg først, og det vil nesten aldri være lik motstand i begge sylindrene i hele stempelstangens lengde. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Min første tanke er at det mangler olje på tanken. Når oljenivået er sjekket, og om det evt er vann i beholderen, kan du se etter lekkasjer. Ella her på BP hadde et problem med during ved trimming inn og det viste seg å være tettingene på trimsylinderne som var synderne. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 15.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Takk for gode tilbakemeldinger, det er sant att jeg hadde litt problemer med tilt tidligere i høst . Men det vart verre og verre utover høsten, når jeg satt båten på land ,var det veldig vanskelig å få opp drevet.Jeg har sjekket slanger og trimsylindere for lekasje , men har ikkje funnet lekasje. Det har heller ikkje minket på tanken. Men jeg skal prøve noe av det andre dere har tipset om. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Tapp av noen dl fra tanken og sjekk at fargen ikkje er rosa(er den rosa har du vann i systemet som mest sansynlig kommer i fra sylinder tetningene), Er den Heilt fin å rød er det nokk problemer med pumpen. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 19.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2011 I dag demonterte jeg pumpen fra tanken , det såg ut til att oljen på tanken var veldig klar og fin. Det ser ut att pumpen er en liten tannhjulspumpe, jeg tenker og demontere denne senere. Men jeg tror ikkje det er pumpen, tannhjulspumper er veldig sjelden feil på. Men det kan vere ventilblokken det kan vere feil på fks smuss eller partikler som gjør att ventilene ikkje virker som dei skal. Er det noen på forumet som har demontert denne ventilblokken. Leif Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 31.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Jeg har feilsøkt på problemene jeg har hatt med trimming av mitt DPH drev. Jeg demonterte pumpen for å se om den var ok, tannhjulene i pumpen var ok . Jeg har rengjort tanken ,og fylt på olje igjen. rengjort alle kontakter. og montert alt sammen igjen. I dag prøvde jeg å trimme drevet igjen etter alt var montert, da var den bare en svak klikke lyd. Demonterte den elektriske koblingen og monterte den godt i sammen. Prøvde å trimme drevet, da virket alt ok prøvde flere ganger det virket ok alle ganger.Så er jeg heldig har det bare vert dårlig kontakt i den elektriske koblingen. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 31.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Som disel dier hadde jeg noe av det samme problemene, men det var når jeg trimma inn, skiftet tim sylinderne og problemet var løst. 13000.- spenn kom det på. Pluss en god regning fra lasa, som ikke fiksa en dritt:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.