jonn Startet 15.November.2011 Link til dette innlegget Startet 15.November.2011 Hvem selger/produserer Tennfjord hydrauliske styrmaskiner? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 De små tror jeg Sleipner har overtatt. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye83 Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 (redigert) Tennfjord er nå en del av Rolls Royce gruppen. Selv bestillte jeg reservedeler til ein liten styresylinder direkte fra Rolls-Royce Marine AS Steering Gears som holder til i Brattvåg. 81 52 00 70 Det er mulig at Sleipner også er forhandler av tennfjord utstyr. Redigert 16.November.2011 av Popeye83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 (redigert) Sleipner har ikke noe med Tennfjord å gjøre.Nogva er forhandler og jeg måtte få ny type tettningsring til rattpumpa derfra. Redigert 16.November.2011 av gunped (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Jeg ble henvist til Sleipner av Tenfjord når jeg kjøpte nye pumper og styresylinder. Antar de vet hva de snakker om da de sa at Sleipner hadde tatt over de små styremaskinene. Kan godt være de fortsatt selger reservedeler. Men dette finner jonn ut når han ringer de. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 16.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 (redigert) Hei, da har jeg kontaktet Rolls R og Nogva, det er Sleipner selger har Tennfjord hydrauliske styringer. Redigert 16.November.2011 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Sleipner selger ikke Tennfjord styresystemer. Sleipner selger sine egen utviklede styresystemer. At de har overtatt totalt hele markedet Tennfjord hadde en liten bit av, er en helt annen ting. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Kan så være. Ser at Sleipner sine nyutviklede pumper også er aksialstemplpumper lignende de Tenfjord leverte tidligere. Da kan det være lurt å kontakte de FØR man finner på å reparere en slik pumpe. Tenfjord aksialstempelpumpe er vanskelig å montere sammen igjen pga alle disse (fjærbelastede?)stemplene. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Sleipner har hatt aksialstempelpumper ihvertfall siden tidlig 90 tall. Tenfjord ble oppkjøpt av Ulstein, Ulstein oppkjøpt av RR. Styremaskiner til småbåtflåten er nok ikke RR sitt satsingsområde. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Småpumpe produksjonen av både rattpumper og styresylindrer,samt små hydr.pumper til spill og små kraftblokker, er det ET på Grytastranda, 6265 Vatne som har.Spør etter Nelvin Engeset tlf:70 21 24 47. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Takk solei, ja det var de e viste, på "gullkjysten" finnest alt en har bruk for, jeg skal ringe i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Dette var bra, da er eiere av Tenfjord utstyr sikret deler og support. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Jeg fann hjemmesida tilslutt: http://et-hydraulikk.no/et-hydraulikk739_no/norwegian_1/ Sitér dette innlegget Link to post
MTkonsulent Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 Hei Lars Tenfjord selger styremaskiner, Det er han du leter etter. Nummeret hans er: 99353636 Hans husnummer er: 70218100 Vist du kjøper med han, blir du førnøgd, garantert. Eg blei vertfall veldig fornøgd! Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 (redigert) Tenkte å rette opp en del misforståelser her: Småpumpe produksjonen av både rattpumper og styresylindrer,samt små hydr.pumper til spill og små kraftblokker, er det ET på Grytastranda, 6265 Vatne som har.Spør etter Nelvin Engeset tlf:70 21 24 47. ET på Grytastranda har ikke noe med Tenfjord styremaskiner å gjøre. ET produserer noen sylindere og pumper for Sleipner, men selger ingenting privat. Etter det jeg har hørt nytter det ikke å ringe dit. Jeg fann hjemmesida tilslutt: http://et-hydraulikk.no/et-hydraulikk739_no/norwegian_1/ Som sagt; se over.............. Hei Lars Tenfjord selger styremaskiner, Det er han du leter etter. Nummeret hans er: 99353636 Hans husnummer er: 70218100 Vist du kjøper med han, blir du førnøgd, garantert. Eg blei vertfall veldig fornøgd! Nei og nei........ Hvor har du dette fra? Snakket med Lars Tenfjord for en liten halvtime siden, og han har ingenting med Tenfjord styremaskiner å gjøre, og har aldri hatt noe med de å gjøre. IKKE ring han, ingen hjelp å få. DERIMOT: Rolls Royce Marine i Brattvåg v/Andreas Ytrelid har en del pakningssett til diverse Tenfjord Styremaskiner. Både til pumpene og til sylindere. Han treffes på direkte nr 70 20 88 05, eller via sentralbordet 815 20 070. Snakket med han for litt siden, og bekrefter fakta.......... Redigert 28.Januar.2014 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 Hvem selger/produserer Tennfjord hydrauliske styrmaskiner? Ingen...... Men er det deler du ser etter, så se notat over Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Gulenpower Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Eg har og eit lite dilemma.. Eg har ei styremaskin som heiter "Tnnfjord R3603". Dette er ei 24 volts pumpe som er montert i ei 48 fots skøyte.Dessverre har eg ikkje noko teknisk data på denne pumpa, så eg lurar på om deter nokon som veit kor eg kan få tak i dette? Eg finn dessverre ingenting når eg søker på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Rolls Royce Marine i Brattvåg v/Andreas Ytrelid har en del pakningssett til diverse Tenfjord Styremaskiner. Både til pumpene og til sylindere. Han treffes på direkte nr 70 20 88 05, eller via sentralbordet 815 20 070. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
solei Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 E T hydrailikk Grytastranda (småpumpe styremaskiner (rattpumper) /sylindrer/ små kraftblokker etc. Har no blitt innlemmet/ samarbeid med Nogva Motorfabrikk 6280 Søvik. Så nå får en det meste angående dieselmotor, gear, styring. pumper,etc på en og samme plass 70208400 Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Ytrelid Svart 8.August.2016 Link til dette innlegget Svart 8.August.2016 Hei, Delesalg og service til disse gamle Tennfjord styringene er det nå NorWest AS som har tatt over. Kontakt info: NorWest AS Åkre 6290 Haramsøy Tlf: 70209400 Mail: order@nor-west.no Web: www.nor-west.no Mvh Andreas R. Ytrelid for Rolls-Royce Marine AS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.