Jump to content

shipman 29 romslig under dekk?

FM 8-12

Recommended Posts

Foreldrene mine hadde en Shipman 28. Den var vi på ferie 4 voksne.(2 par) Det gikk helt fint. Men vi brukte salongen til å sove i. Stikkkøyen brukte vi til lagerplass.

Mange av seilbåtene i denne størrelsen fra tidelig 80 og 70 tallet har en hekk som gjør at aktercabin er sjelden. Båt med akterkabin ligger ofte noe høyere i verdi.

Er det et alternativ å sove i salongen er det helt ok. Hadde mye gøy med den båten i Skagerak i all slags vær.

Muligens at prisene er noe laver på enkelte modeller i Sverige. Men prisen blir uansett høyere når den må tolles og momses inn i Norge. På import er det nok andre land som er bedre og da ofte større båter.

Spørsmålet er jo hvor mange lugarer?

Kan salongen brukes som soveplass og er det aktuelt for eier å gjøre det?

Det er mange båter tilsalgs nå og mange må mye ned i pris for å få solgt.

Ac eller to stikk cabiner pluss forpigg der det er plass til to ser jeg for meg. Vil ikke ha noen i salongen. Rush 77 er og en båt jeg syns har fin layout. Kom gjerne med forslag. Har som sagt ikke greie på dette her med seilbåt, derfor hadde det vert greit med en billig mindre en rundt 28-31fot å maks 150k til å prøve med for å se om jeg å de her hjemme liker seil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...