Dykker Startet 16.November.2011 Link til dette innlegget Startet 16.November.2011 Noen som vet hvor man kan få kjøpt GSM temperatursensor? Tenkte å ha en GSM temperatursensor i motorrommet i vinter (båten ligger i boblehavn) slik at jeg kan overvåke temperaturen. Hvis den faller under en gitt grense ringer enheten opp via mobilnettet og gir melding på SMS. Ønsker også mulighet for å ringe opp enheten og lese av status. Eventuellt også via WEB. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Har ikke noen av disse GPS tracker, temp sensor og slikt ? litt usikker men mener å ha lest det et sted... Hvis ikke finnes det jo slike.. Link ebay har sikkert mye å by på her.. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Kan hende jeg misforstår, men vil ikke en frostvakt være rimeligere? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Dykker Svart 17.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Kan hende jeg misforstår, men vil ikke en frostvakt være rimeligere? Har frostvakt (80 watts varmerør) i motorrommet. Men skulle strømmen gå på brygga kan jeg ev. sjekke temperaturen i motorrommet fra mobilen, samt få alarm hvis lav temperatur. Temperaraturen vil vel holde seg over frysepunktet pga boblehavnen, men greit å ha litt kontroll allikevel. Så forresten denne på nettet nå; GSM-A2G, mulig det er noe å sjekke ut? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 Ja se der.. var slik jeg tenkte på.. de fleste gps tracker har mange flere funksjoner en bare spore gps signal :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.November.2011 Link til dette innlegget Svart 17.November.2011 necessity is the mother of invention sies det. Så det er ikkje så overraskende at dette ikkje finnes elr vil finnes å få kjøpt noen gang Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Jeg har et gsm kamera type v900 som er omtalt i en annen laaang tråd her inne. Dette har for meg flere funksjoner: 1. Temperaturovervåkning. Har plassert kamera slik at det tar bilde av en vanlig tmp. Måler. Denne måler inne og ute temp, hvor ute sensoren er plassert i motorrom. Ser da åde temp i kabin og i motorrom. Kan når som helst sende sms til kamera for å få tilsendt et bilde som viser meg temperatur og evt andre ting som måtte kunne sees på bildet. Også om natten da kamera har infrarød lys. 2. Innbruddsalarm. Kamera sender meg bilde om det registrerer bevegelse ombord. 3. Advarsl om strømbrudd. Kamera sender sms om strømmen forsvinner. Kamera går da over på batteri, men om vinteren kan det være fint å vite om strømmen går slik at en evt kan gjør tiltak for å få den på igjen. Om en ønsker kan en kjøpe temp sensor, lekkasjealarm og alle mulige slags trådløse alarmer som kobles trådløst til kamera. Jeg har ikke dette da jeg klarer meg fint med funksjonene som nevnt over. Prisen er heller ikke avskrekkende. Anbefales.. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Kjøpte GSM-A2G. Fikk en ny på Finn.no for kr. 1.800,- inkl. ekstern temperatursensor (for nøyaktig måling). Tenkte å kjøpe Telenor M2M Total (GSM-alarm) SIM-kort. Kr. 20,-/mnd og kr. 0,59/SMS. Programmerer GSM'en til å sende SMS to ganger i døgnet med temperaturen i motorrommet mens båten ligger i boblehavn. Har fra før trackingsystem i båten, men kan vel nå like godt bruke alarm/posisjoneringsfunksjonen i GSM-A2G til dette formålet. Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Hei, fungerer systemet. Er på utkikk etter tilsvarende for overvåking av varme+vannlekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Ontech 9020 hos clas ohlson kan vasle ved en satt temperatur, varsle ved vannlekasje og varsle hvis 220 volten forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 21.November.2012 Link til dette innlegget Svart 21.November.2012 Noen som har erfaring med denne: http://www.hyttetorget.no/getfile.php/files/HeatLink_web.pdf Likte funksjonen med å lage et intervall på f. eks. 3-6grader som han styrer en utgang med. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 21.November.2012 Link til dette innlegget Svart 21.November.2012 Helt enig med Marulf her. Har ikke nett ombord vinterstid. Satte inn GSM Vision 900 og har samtidig satt inn et elektronisk termometer og hygrometer med eksternsensor i båten. Da ser jeg temperatur og lutfuktighet både i salongen og ved gjennomføringene på badet (mest eksponert). Får en SMS om strømmen går og skulle det komme inn vann, ser jeg det på dørken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.