Jump to content

Starteproblem med Volvo Penta MD 21A

avmønstret5

Recommended Posts

Motoren sitter i en Sandvik 28 og den problematisk og starte til tide. Har mistanke om luft i systemet, dvs at den suger luft noen sted. På toppen av br.tanken og foran filtret er det en gummipumpe av den typen en har på tanken til påhengere. Lufter på filtret og på de tre luftepunktene på dieselpumpa,i instr.boka står det at en skal pumpe med fødepumpa?? Er det noen annen fødepumpe enn denne gummipumpa? Det er svært trangt rundt motoren og jeg kan ikke se noe. Takker så mye for innspill.

Er det ledig plass i båsen ved siden av ?

Så kan jeg komme med moderskipet.

Har du mistanke om luft,. så er medisinen løs tank over motoren, som første test.

.I manualen https://baatplassen.no/i/topic/16442-volvo-penta-md2132/

Så er det en mate pumpe nr. 36 side 2

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 2 uker senere...

I dag besteg jeg mitt stolte fartøy Portus Custodia (båtplassvokteren) med hensikt å starte den forb.....rykende Volvoen. Luftet diesel ut av alle små åpninger, løste dyserørene og tørnet, alt i orden. Startet, død som ei sild.

Så kom jeg til å tenke på glødingen som Ingar nevnte. Riktig, dårlig kontakt på en kabelsko! Startet og Volvoen gikk som en engel uten røyk, jevnt og fint. Herlig.

Portus Custodia, en Sandvik 28, motorseilertypen m/rigg og akterkabin,men en motor som går vakkert, er til salgs se Finn ref no 315022302. Den har nå gjort jobben sin med å ivareta båtplassen vår samt gitt hyggelig ferietur uten problemer for barn og barnebarn i sommer. Til neste sommer kan Hydra innta sin gamle plass etter 5 år i Middelhavet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...