N.Håmo Startet 17.November.2011 Del på Facebook Startet 17.November.2011 Hei, Vi er et par som planlegger å kjøpe en Catamaran (til ca 1 mill) i EU land eller Karibien. Seile rundt i middelhavet og ta turen fra Las Palmas til Caribien neste jul. Her er det en jungel i.h.t regelverk og avgifter. 1. Hva er reglene ift skatter og avgifter om vi ikke tar båten inn til Norge. 2. Lønner det seg å registrere charter firma evt hvordan gjør man det? 3. Evt ha bostedsadr i Sverige i 5 år for så å ta den inn til Norge? 4. Kan vi da forsikre den i Norge? Håper noen kloke hoder kan gi svar på spørsmålene. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 (redigert) For å unngå at tråden stenges bør du endre tittelen til små bokstaver, f.eks. "Spørsmål vedr. kjøp av båt i utlandet" Har desverre ingen svar til deg jeg, men har selv lurt litt på dette, så håper noen kan svare. Velkommen til forumet. Redigert 17.November.2011 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
altmuligbåt Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Du trenger ikke betale skatt til norge vist ikke båten. Forsikring tror jeg ikke er noe problem men du må nok spesifisere hvor båten skal brukes. Jepp med dagens regler så kan du ta med deg båten hjem når du er ferdig vist du har bod i utlandet mer en 5 år. Skal du drive med charter? det du eventuelt sparer på ved charter er mva, men den må betales når du selger båten videre. + at du bør ikke bruke båten selv da de har kontroler for og ta de som driver med det.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.