Jump to content

Markedsvurdering av Alo Mikkel 32


benq

Recommended Posts

Fikk tatt en markedsvurdering på min Alo Mikkel 32,1982 mod, jeg har jo kostet ganske mye nytt, seil, motor, vindror,VHF, Ebersprechær, +++. Da svaret kom var det på 390000 nkr. xxxx xxx xxx xxxxxx

 

 

Kommentar fra moderator: Minner om at annonsepregede emner ikke er tillatt, ref reglene: https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=51
Link to post
Share on other sites

390' for en Alo Mikkel 32 i disse tider? Da skal den være i ekstrem god stand / har ekstremt mye og dyrt utstyr. En får jo både Scanmar 33 og Contrast 33 ned mot 300000. Comfortina 32 under 300'

 

Albin Nova er nede under 250000. Det skal jo holde hardt til å få særlig mer for en Alo Mikkel? Ser det ligger en del greie tidlig 80-talls båter med rundt 31-32 fot for pluss/minus 200000.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Da lurer jeg på det samme som 'nonsense', hvem har gjort vurderingen.

Evnt., om du ikke ønsker å opplyse dette, hva er det han har sett som indikerer at dette markedet er på vei opp.

Selvsagt veldig synd for de som skal selge eldre båter, den magre trøst må vel være at verditapet i kroner blir lite ift de som skal selge nyere båter.

 

Å få betalt for nytt utstyr, om det så er motor, er vanskelig. "Folk flest" skjønner ikke problematikken omkring eldre saltvannskjølte motorer. Det synes ikke utenpå eller funksjonsmessig.

Og som det medlemmet jeg refererte til sa, skepsisen er større ift en ny Nanni enn en 30år gammel Volvo...

Link to post
Share on other sites

Markedsvurdering Alo Mikkel 32

 

Båttype: Seilbåt/motorseiler

Merke: Alo

Kenningssignal:

Lengde: 32 fot

Bredde 3.20 meter

Byggeår: 1982

Motorinstallasjon: Sole Mini 17

 

På bakgrunn av innhentede opplysninger, antatt tilstand på båt og motor, vår erfaring med salg av tilsvarende båter, dagens marked, samt forventet etterspørsel, har

XXXXXXXXXXXX vurdert Deres båt:

 

Markedsvurdering: kr. 390.000.-

 

"Markedsvurdering" er båtmeglers vurdering av prisnivået for båten i dagens marked, og må ikke oppfattes som verken minimums- eller maksimumspris. Prisen er vurdert mot det Norske og internasjonale prisbildet.

Båten er en populær Norsk seilbåt/motorseiler som er bygget av Alo Yachts i Tønsberg.

Båten er velutstyrt og velholdt. Dette potensialet er hensyntatt.

Designet er tidløst og hvis eier har beholdt det i sin originale utførelse er det positivt i forhold til salg.

Vi takker for Deres henvendelse, vurderes et salg bistår vi gjerne.

 

Dette er vurderings "brevet" jeg fikk, så her er altså kriteriene for prissettelsen. Visse feil som bredden er jo med i taksten

Link to post
Share on other sites

Hvis de kan selge det til 390' hadde jeg solgt med en gang. :giggle: Men det er vel en firma som vil ta seg godt betalt for en salgsprosess uten å kunne innfri. Useriøs aktør spør du meg.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Se denne- er ikke Alo Mikkel - men Mikkel 32. Den er vel noe liknende....

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Vi har diskutert om TS har en Alo Mikkel 32 før :smiley: . Jeg har fremdeles ikke sett en, men hva vet jeg. Alo produserte Mikkel-26 og Sølversen i Tønsbergsdistriktet(?) produserte Mikkel 32. Samme konstruktør, men ikke samme verft. Slektskapet mellom Mikkel 26 og Mikkel 32 er tydelig i linjeføringen.

Redigert av Nonsense (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter det jeg har funnet ut så er Alo Mikkel 32 og Mikkel 32 samme båt, med samme konstruktør. Som en sa, at hvis du ser på formene på en Alo Mikkel 26 og en 32er så er de dønn like. Men så har man også en Alo 96. Min båt ble det bare laget ca 40-45 stykker av, så var det en brann hos Gløersen (de som støpte) og etter det var det slutt. Hvor tror dere at en slik båt kan ligge i dagens marked.Mye nytt, motor,seil,vindror,VHF,eber, batterier ++++. 150/200?

Link to post
Share on other sites

Men det er vel en firma som vil ta seg godt betalt for en salgsprosess uten å kunne innfri. Useriøs aktør spør du meg.

Spør mot bedre vitende, har ingen erfaring med, eller kjennskap til, hvordan båtmegling fungerer.

Men er det slik at en megler kan gi en 'eventyrtakst' for å lokke en kunde inn på en kontrakt hvor megleren får sin provisjon uavhengig av hva båten til slutt blir solgt for?

 

@benq: vet du hva som ville skjedd om du ga denne megleren i oppdrag å selge båten? Vil han få provisjon selv om han ikke klarer å få mer enn f.eks. halvparten av taksten?

Link to post
Share on other sites

På en båt som du har med verdi på kr.400.000,- får du et tilbud på kr.25.000,- i provisjon.

 

 

priseksempel:

 

 

provisjon: kr.25.000,-

 

annonser: kr. 500,-

 

kjøregodtgjørelse. 1 tur: kr. 1500,-

 

sum: kr.27000,-

 

Men så tilføyer de også at hvis det ikke blir salg så er det ingen provisjon, så de virker jo seriøs.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...