GeirFrode Startet 18.November.2011 Link til dette innlegget Startet 18.November.2011 Jeg har planer om å bygge om fly'en på båten min. Det står en diger "stolpe" midt på med radar, antenner og lanterner påmontert. Denne masten er bare i veien. Jeg kunne tenke meg å fjerne hele greia, og montere en targabøyle. Men det ser ut til at det ikke er så enkelt å få tak i en til en pris jeg kan akseptere. Dette må være et lavkostprosjekt, da jeg ikke er stinn av penger. Har sett på noen typer med syrefaste rør, men finner ingen som kan passe på målene. Fly'en måler sånn cirka 2,24m utvendig helt akter der bøylen eventuelt bør monteres, og de jeg har funnet til nå er for smale. Noen som har tips her? Et annet alternativ jeg har vurdert, er å kappe den eksisterende masten, og flytte den helt akterut. Det kan bli brukbart, men jeg er ikke helt fortrolig med det. Har vurdert det dit hen, at en targa hadde vært bedre. Jeg har fått litt hjelp med å leke med og flytte den masten i et bilde, og det ser ikke så aller verst ut. Men hvis noen har bedre forslag, så tas det imot med takk. Slik ser det ut i dag: Og slik ble det etter litt "mekking" med bildet. Får jeg flyttet vekk denne masten, blir det en helt annen uteplass oppå der. Jeg har da planer om å gjøre om sitteplassene også, slik at det blir flere plasser der. Men den hersens "stolpen" må vekk først. Jeg har sett et bilde av maken båt med targabøyle, og det er vel helst noe i likhet med den jeg vil ha. (Et litt dårlig bilde, men en ser da litt hvordan det eventuelt kan se ut) Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Lag en skisse med mål og spør http://helle-jernindustri.no/ De er flinke og fikser det meste til en ok pris, Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Hei Jeg sjønner godt du vil til med en liten "makeover" her , selv ville jeg godt for en targa , den vil gi båten din et mer "moderne" utseende som bildet ditt antyder. Jeg har selv bestemt meg for en tilsvarende jobb , båten min har også en slik "mast" , riktig nok står den ikke i veien men jeg synes den er lite pen og gjør båten "gammaldags". Targaen jeg kom over var selvsagt for smal , så jeg lagde en form av midten av bøylen , delte så tagaen i 2 og støpte inn bredden som manglet , etter litt sparkling gjenstår nå lakkering.... Klargjøring for avstøping Her er den ferdige formen . Så blir bøylen kuttet i to , riktig bredde tilpasset og formen blir lagt på plass og det støpes inni , sånn grovt fortalt... Vel...litt arbeid var det , men når targaen er på plass er det nok glemt... Uansett , lykke til med løsningen du velger Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Bitteliten Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Vi har en bekjent i havna vår som har et verksted som driver med syrefast. Send im m du vil ha kontaktinfo Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2011 Nimba, hvor fikk du tak i den targaen? Kjøpte du fra en leverandør, eller er den brukt? Skulle gjerne hatt tak i noe sånt. Jeg er heller ikke fremmed for tanken med å bygge om noe, men har ikke noe sted å stå med jobben. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg muligens bygget en fra bunnen av selv. Men en liten tilpasning som du gjorde, skal jeg nok få gjort allikevel. Bitteliten, det kan være et bra alternativ du kommer med her. Får jeg ikke tak i en i glassfiber, må det bli noe i syrefast. Det går jo å fylle i litt hvite plater i mellom rørene også, sånn at den blir litt fyldigere, og kanskje litt penere. Ser at noen bruker teak eller teakimitasjon i de åpne feltene, og det ser ikke så verst ut det heller. Jeg tar kontakt hvis det blir aktuelt. Har ikke så dårlig tid med dette prosjektet ennå, så jeg drøyer nok litt før jeg bestemmer meg. Driver litt med ombygging av badeplattformen også, og denne skal det gjøres litt mere med før jeg går løs på fly'en. Men jeg er fortsatt åpen for flere tips. De i Kragerø kan jo også være verdt å kontakte. Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Hei igjen.. Targaen fikk jeg tak i gjennom en bekjendt , den var skadet etter en biltransport og skulle erstattes med en ny , jeg har nå fått opplyst at den kommer fra en Barracuda 1050 . Hadde det ikke vært for at denne dukket opp hadde jeg tatt en ringerunde til produsentene... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
GeirFrode Svart 22.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Akkurat ja. Det er nettopp noe sånt jeg hadde håpet på å få tak i også, men en skal vel ha litt flaks da..... Driver å samler inn noen linker og telefonnummer, så jeg får ta en liten ringerunde snart. Må ihvertfall sjekke, før jeg går videre med plan B. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 22.November.2011 Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Trur det blir kjempe bra hvis du får til en løsning med targa. Hold oss oppdatert Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
GeirFrode Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Gjør et nytt forsøk på starten av det nye året før jeg begynner å jobbe med de få tipsene jeg har fått. Det kunne jo slumpe at noen plutselig har sett en slik targabøyle i glassfiber ligge å slenge... Har mest lyst på en i glassfiber, men dukker det ikke opp noen snart, må jeg tenke alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Håper du finner det du leter etter, er spent på resultatet. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Luco Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Her er siden til baracuda.. kansje di har en som passer?? eller lager på mål... http://www.barracudaboat.no/nyside/index.php Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Du kunne jo laget en i treverk for å prøve litt og så støpe en form utav den. Hadde blitt en fin prosjekttråd og et overkommelig prosjekt for deg. Tenk på å fortsette eksisterende linjeføring, f.eks. fra kanten av vinduet nede. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Jo, jeg har vært inne på tanken, DD. Problemet er bare det at jeg har ikke noe sted jeg kan stå og drive med denslags arbeider. Bor i rekkehus, og tror ikke naboene blir særlig fornøyde om jeg står og støper rett utenfor døra. Det blir et litt for stort prosjekt, tror jeg. Litt småtteri går det an å holde på med, men ikke full støping. Derfor er jeg jeg på jakt etter en targa som det burde være mulig å tilpasse med litt enkle ombygginger. Gjerne en som er litt skadet, f.eks. noe a'la det som nimba har gjort. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Flere som har det problemet ja, kommer vel snart en 70kvm garasje med gulvvarme her...... prosjektene står i kø Du kan jo høre hva weberg skal ha for en bøyle i stål, de er flinke med sånt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Vi får se hva som dukker opp etterhvert. Tipset om Barracuda kan vær en liten mulighet også, kanskje. Har fått flere tips om rørbøyle, men det er andrevalget i så fall. Tror båten vil kle en i glassfiber bedre, gitt. Sysler forløpig litt med badeplattformen, men når den er ferdig, så må det skje noe med targaen. En garasje på 70 kv.m hadde vært drømmen, ja. Der kunne en gjort mye rart. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Har du kommet noe videre Geir Frode? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
GeirFrode Svart 27.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Heisann. Jeg har ikke kommet mye videre, nei. Jeg fikk tak i en brukt bøyle i syrefast for en rimelig penge her i høst, som nok vil bli ganske ok bare jeg får montert den. Men jeg får ikke gjort noe som helst i båten for tiden, da jeg har dratt på meg en forbasket og gjenstridig senebetennelse i høyre armen. Har hatt vondt i armen i flere måneder, og det går nok en god stund til før jeg får gjort noe særlig. Skikkelig irriterende situasjon, men jeg får ikke gjort mye med det. Må bare ta det med ro inntil videre. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Au da. Ikke godt å få gjort noe da nei. God bedring Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.