Sleipner93 Startet 20.November.2011 Link til dette innlegget Startet 20.November.2011 Har en glidelås på SB side som er revnet fra kalesjestoffet og en god del av "presenningsbitene" som er sydd til kalesjestoffet der man knepper kalesjen mangler og hullene er ganske "utvidet". Hva er normalpris for og få fikset noe sånt? Gjerne om noen har tips om noen som driver med dette i Stavanger området. Impregnering og vask fikser jeg selvsagt selv Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Har nettopp hatt min sommerkalesje inne "til service" d.v.s han kontrollerte alle sømmer. Veldig mange steder var tråden råtten, sjøl om det ikke syntes ved vanlig sjekk, så de fleste sømmene måte syes på ny. Prisen - kr 1285,- Firmaet - Stavanger Seilmakerverksted,( tlf. 99252408 ) Gamleveien 87, Sandnes ( altså på Lura ). Vet ikke om det var billig eller dyrt, men det ser iallefall ut til at det er gjort en grei jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Jeg hadde ventet meg mye høyere pris enn det så høres ikke galt ut. Sikkert endel mer å fikse på min kalesje kanskje men... Regner med de kan gå over først og gi ett tilbud før de setter igang? Og hva med disse "knapp" hulle hvor presenningen mangler har hullet i kalesjestoffet blitt ganske så stort. Går det å fikse? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2011 Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 .............Og hva med disse "knapp" hulle hvor presenningen mangler har hullet i kalesjestoffet blitt ganske så stort. Går det å fikse? Kikket nærmere på kalesjen nå, og han har sydd på nye forsterkninger på "knapphullene". Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2011 Okei :-) Da prøver jeg hos de! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 ............ Veldig mange steder var tråden råtten, sjøl om det ikke syntes ved vanlig sjekk, så de fleste sømmene måte syes på ny. Prisen - kr 1285,- Firmaet .............. men det ser iallefall ut til at det er gjort en grei jobb. Trekker tilbake denne anbefalingen. Fikk endelig somlet meg til å bytte fra vinter- til sommerkalesje i dag. Den jobben som er gjordt, ser forsåvidt bra ut, problemet er at fire glidelåser er ikke sydd på ny. To stk glidelåser revnet i sømmen da jeg skulle lukke glidelåsen . Har tilbrakt ettermiddagen med nål og tråd og fått sydd der som det revnet, men spørsmålet er jo ... når ryker neste søm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.