monte carlo Startet 22.November.2011 Link til dette innlegget Startet 22.November.2011 Noen som har erfaringer med båten? den aktuelle båten er en 1998mod.lite info å finne om dem. Vet det var Tresfjord som bygde dem frem til midten av 90 tallet eller noe. Ser fin ut. Ser det er mange med strak aksling og singel inst og noen med dobbel inst motor og drev. Greit hvis noen har noe erfaring om hva som fungerer best på denne båten. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
skorgenes 340 Svart 23.November.2011 Link til dette innlegget Svart 23.November.2011 Rekner med det er Skorgenes du meiner. Har selv ein sån båt med ein motor og aksling veldigt grei båt synes vi. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 24.November.2011 Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 Hei Jeg har en Tresfjord 340 monte carlo fra 1993 med dobbel inst. mercruiser d219. 180 hk. Har hatt den i 1 år og er veldig fornøyd med den :) Har bygget om forpiggen slik at det er fast dobbelseng istedet for salong. Har også laget ny septik i rustfritt stål. Den orginale aluminium tanken gikk det hull på i sommer Ellers er det det en båt med god planløsning romslig pentry nede. Syns den går veldig fint i sjøen også. Kjørte over Stadt med den i sommer og det gikk veldig bra tross litt krapp sjø på vei nordover. mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 27.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Heisann takk for svar. Vurderer 2-3 forskjellige båter av denne typen, men de varierer mye i pris uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva som er så utslagsgivende at det må variere mellom rett i overkant av 700- 1,3 mill Vet du/noen hva som er ca markedspris på en båt fra midt på 90tallet? (skjønner dette i stor grad har med utstyr og motor å gjøre men det må da være grenser he he). Foresten litt skuffet over planløsningen på fly, noen som har gjort noen endringer på innredningen til det bedre? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Jarl-Espen Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 jeg tror at grunnen til pris variasjonene er at noen har større behov for å selge enn andre. Men uansett tror jeg at du får mye båt for pengene viss du går for en av de "billige" Hvilke båter er det du vurderer då?? mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 27.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Den jeg vurderer mest er en 1996 mod til 800 som ligger her i Trondheim(ligger på finn) Den har en kad42 og en kad43 med forholdsvis lavt timeantall på motor pluss at båten er meget strøken. Det er en halvfabrikat, men flott arbeid er gjort. Så er det en med singel instalasjon cat(ligger ikke på finn.) han skal ha 925 en god del mer slitt en den andre men med litt mer utstyr på fly, bedre NAV utstyr etc. Skal se på en Viksund til uka...men da må jeg vel blø med noen lapper til regne jeg med. Er båten din og utstyrt med bare en benk på fly? Ser på de nyere 350 er det anordnet en solseng bakerst under targaen, skal lure på om det går an å bygge om noe her.. :smash: Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Jarl-Espen Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Jeg har en benk på fly. har tenkt på å bygge montere en benk til... har to extra solstoler der oppe når det er fint vær Ville gått for en med dobbel instalasjon. det er litt mer driftsikkert enn enkel inst. med aksel. min bruker ca.36 i timen i gjennomsnitt med en march fart på 24 knop. Vet ikke ka forbruket ligger på med en enkel inst. er jo lettere å manaurere med 2 drev også, men samtidig litt mer vedlikehold. Dette er vel smak og behag. Tror det ligger en tråd innpå her med for og bakdeler. Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 hm ja 36l i timen hørtes jo veldig greit ut.. kadene vil vel tilsammen ha ca 50 har jeg regnet ut..noe nåværende eier bekrefter.. men forbruket teller men er ikke avgjørende. driver å leser gamle tråder om kad 42/43. mye meninger i begge retninger om maskineriet. vanskelig å bli klok på. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
-morten- Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 stussa lit på 36l i timen på 24knop syntes dette var veldig lite for en såppas stor båt/fart Mulig skroget er veldig lettdrevet i den hastigheten da!? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
skorgenes 340 Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Har Skorgenes 340 monte carlo med cat 3116 på 355hk der rekner eg ca 45 liter i timen ved 21 knop Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Hei skorgenes 340. Har du noen preferanser på normalt prisleie for en 340 fra midt i90 årene?som jeg skrev tidligere i tråden blir jeg noe forvirret av veldig forskjellig prising. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
skorgenes 340 Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Tror nok ca 900 tusen er nok for ein sån båt. Tar eg ikkje heilt feil har den båten med 2 motorer vert for salg i snart 1 år tror han begynte på litt over millionen for den. Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Ja han starta på litt over mill på auto db. Så du mener rundt 800 bør være et godkjøp? Noe spes som er lurt å sjekke på disse foruten motor og drivverk sef? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
skorgenes 340 Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Grei pris men feil motorer. Gammle volvo kad motorer er ikkje heilt det store synes eg men det er jo opp til deg Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 stadig like forvirret mht motor...noen lovpriser disse motorene og mener det er det beste som er laget av volvo, og andre har noe samme meningen som deg..he he. jeg har en volvo penta bensin(aq 171a) i en skjærgårdsjeep skulle visstnok være et risikokjøp det og da jeg kjøpte den...aldri et feilslag..leier uansett med en mekanikker for å gå over greiene hvis jeg går for den med søstrene KAD i kjelleren . takk for gode innspill. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Jarl-Espen Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 36liter i timen er gjennomsnitt med 24 knop i ferien i år. Det er rekna ut på tiden motorene har vert i gang og antall liter som er fullt på tanken. Men som du skriver er jo ikke forbruket så veldig viktig. Det elektriske anlegget bør være i god stand. Tidkrevende og kostbart å ordne opp i. Trur båtmagasinet gjorde en test av båten da den kom i 92 el. 93. Den skal ligge på nettet en plass:) Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/067680D44E75039EC12576180048101E?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 mesteparten som oppgir forbruk diesel er vel i marsjfart. tar man med timene man summer rundt i dorgefart og kosekjører så kommer man vel frem til noe slikt som du oppgir.Det blir riktig for oss som synes det er greit å være lengst mulig i båten..he he. ny båt blir det uansett nå..må bare finne den rette.. fruen er positiv,bor 200m fra båtplassen, finans ok..life is good. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Jarl-Espen Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Bare å vente på sommern då Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 8.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2011 Da ser det ut til at monte carloen blir min Har brukt mye tid på dette kjøpet, med mekanikkere og sporing av historikk..Nå er bare spørsmålet, la den ligge i nidelva til våren eller ta den opp?ligger garantert isfritt, og drevene ble sett over i august av VP verksted.Noen her som har båten sin liggende ute i Trondheim? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Brigg Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Vi har hatt båt liggende ute om vinteren i Nidelven i flere år, men har valgt å legge båten ute på kysten nå. Det er i og for seg greit å ha båt liggende ute i Trondhem. Men ta høyde for kaldt vær, så vær nøye med frostsikring/konservering. De to foregående vinterene var det mye isgang i elva, noe som kan medføre risiko dersom bryggeanleggene sliter seg. Båter av denne størrelse tar normalt ikke skade av selve isen annet enn at bunnsmurningen slites på utsatte steder. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Key Freak Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Da ser det ut til at monte carloen blir min Har brukt mye tid på dette kjøpet, med mekanikkere og sporing av historikk.. Gratulerer med ny skute! Ble det den med to KAD'er? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
monte carlo Svart 9.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Plassen ligger litt i le for det verste av is som kommer i elva+ at det ligger et par 50fots skuter på samme brygga. tror den tåler en trøkk, men varme i motor rom og kjøleveske er kjørt i systemet.(bare litt over 3 mnd til sesongen starter). Ble den med KAD ene ja. leide med mekanikker og gikk over det meste og det ser veldig greit ut. kun en dynamo som det var litt lav lading på. Tidenes julegave til meg selv 3-4 år uten båt iforden er lang tid.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.