Worry II Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Da har vi bestilt Saga 320 med HT fra Saga 325. Levering mars/april. Gleder oss! Det høres så riktig ut ! DET er båten å bli gammel med ! Ikke mange grunner til å kvitte seg med en slik ! Akkurat passe stor til å få plass i havn, akkurat passe stor å vedlikeholde på egenhånd og ultimat med tanke på en lang båtesong ! Denne båten ønsker jeg å høre mer om når den havner i deres eie ! Ønsker lykke til og håper på en kort vinter ! Keep us updated ! Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Grattis, eg er misunnelig, vil ha ny saga 325, Hva motor skal du ha i? Skal du besøker fabrikken av og til fram til neste april.? Takk, takk! :-D Vi skal ha D4-300. Det skal visst være mer en nok, men vi ønsker å ha kraftoverskudd. Håper å få til et besøk på fabrikken. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Det høres så riktig ut ! DET er båten å bli gammel med ! Ikke mange grunner til å kvitte seg med en slik ! Akkurat passe stor til å få plass i havn, akkurat passe stor å vedlikeholde på egenhånd og ultimat med tanke på en lang båtesong ! Denne båten ønsker jeg å høre mer om når den havner i deres eie ! Ønsker lykke til og håper på en kort vinter ! Keep us updated ! Helt enig! Jeg tror dette må være en suveren båt for å nyte ferden og sjølivet for alle ombord. Rolig og behagelig gange i sjø i alle hastigheter og likevel muligheten til å komme seg raskt avgårde hvis det er behov for det. En bunnsolid båt av høy kvalitet, er vårt inntrykk. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Jeg synes Saga bestandig har vært fine båter.. Har i mange år likt Saga25HT, men nå er jo den lit utdatert.. Sagas nye Design er virkelig kommet seg, og kvaliteten og bruksegenskaper har jo altid stått i høysetet.. Når modeller henger med i 20-25år uten særlig andre enn forandring med farger og tekstiler, sier det jo sitt.. Fornyelse er jo bra, men når produsentene lager nye båter bare for å lage dem, så kan det gå lit fort og på bekostning av det essensielle med en båt sånn jeg ser det.. Saga har lykkes veldig med sine nye modeller synes jeg! kansje om noen år velger også jeg en mer sedat båt... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Amfea Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Gratulerer med flott båt:-) Et besøk i Selje, vil dere ikke angre på. Suverene folk, og de viser gjerne rundt i lokalene. En tur i området er også å anbefale. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
olpi Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 (redigert) Et Saga spørsmål: er akterdekk på Saga 29 og 315 like stort i areal? Akterporten på 315 er jo flyttet litt mer ut til siden, men passer originalbenker til 315 også til 29? Den på bb side passer vel kanskje? Mot bakveggen blir den vel kanskje for stor pga senerplassert port bak? Redigert 5.September.2013 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Et Saga spørsmål: er akterdekk på Saga 29 og 315 like stort i areal? Akterporten på 315 er jo flyttet litt mer ut til siden, men passer originalbenker til 315 også til 29? Den på bb side passer vel kanskje? Mot bakveggen blir den vel kanskje for stor pga senerplassert port bak? Har du tatt dette spørsmålet på Sagaforumet? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Takk, takk! :-D Vi skal ha D4-300. Det skal visst være mer en nok, men vi ønsker å ha kraftoverskudd. Klok av skade Gratulerer masse med en skikkelig flott båt ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
pauc Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Klok av skade Gratulerer masse med en skikkelig flott båt ! Ja, klok av skade. Takk for gratulasjoner - denne gangen blir båthandelen noe å glede seg over. Hos Saga Boats AS forblir du kunde - også etter at de har fått pengene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Et Saga spørsmål: er akterdekk på Saga 29 og 315 like stort i areal? Akterporten på 315 er jo flyttet litt mer ut til siden, men passer originalbenker til 315 også til 29? Den på bb side passer vel kanskje? Mot bakveggen blir den vel kanskje for stor pga senerplassert port bak? Hei. Saga 29 har et litt kortere akterdekk. Det er litt kortere salong i 315 på grunn av annen løsning på copilot setet. Dette har gjort at akterdekket er noe lengre på denne. Lukene til lasterommet går også andre veien på 29. En mail til adr@sagaboats.no kan gi deg svaret på spørsmålet ditt. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
olpi Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Takk for svar. Vært på tur så har ikke vært på nett i et par dager. Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Da har vi og bestilt Saga. Det blei en 325 som blir levert i mars- april. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Gratulerer! Hvilken motor valgte du? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Da har vi og bestilt Saga. Det blei en 325 som blir levert i mars- april. Er det ikke litt tidlig i livet ditt, å bestille båten du skal ha resten av livet ? Gratulerer med flott båtvalg og lykke til. Hold liv i tråden. Vi er flere som drømmer om denne skuta ! Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Jo er nokk i yngste laget , men vi var klar for å gå over fra planende båt til halvplaner. Så når vi først skal investere i ny båt vill handle med noen som har eit ettermarked som fungerer. Har et inntrykk av at Sagaboats har beina godt planta på jorda. Vi bestilte båten med D4- 300 det hadde vi i marexen og var godt fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Lurer på hvor lang tid tar det å lage en saga båt.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
pauc Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 6 uker sies det Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Nå er båten støpt og montering har startet. Det blir vel en tur til fabrikken i slutten av november. Vi fikk en ny prøvetur med demobåten i grovere sjø enn vi fikk gjort sist. Er meget imponert over myk og trygg gange i grov sjø. Dette blir bra! Måtte våren komme fort. Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Ja nå er motoren montert i våres båt, og alt av bruktbåter er solgt. så nå er der bare å vente på våren. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Saga 365 er en flott båt om kunne blitt vurdert her også, men litt forundret over at de ikke får høyere fart på Saga båtene Kjøpte NB 32 i 2012 og denn marsjer greit på 20 - 21 knop og det er ikke med størstemotor heller. Men 365 kan fort bli å vurdere om det blir bytte om noen år. Lykke til med nye båtene og jeg ser ingen hindringer i å ta de i bruk om høsten, helårsbåter dette. Å være på sjøen med god varme i styrhuset og ha de flotteste plassene bortimot aleine er bare vindunderlig. Så vinter bruk anbefales på det varmeste. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
pauc Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 NB er vel planede båter og får dermed høyere fart? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 NB 32 er definitift en halvplaner, NB 34 derimot fåes også som planende utgave. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
pauc Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 Saga 320/325 skal vel klare en marsfart på 20 knop med 260 og 300hk. Hvilken motor har du? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Til opplysning så har min NB 32 en Yanmar 295 hesters motor. Maks turtall er ca 3900. Ved 3400 marsjer jeg på 20- 21 knop pluss minus avhengig av vær og vind. Øker jeg turtallet til 3600 så er en nærmere 23- 24 knop. Maks skal være 26 knop iht NB. Om marsfart er 18 eller 20 knop er ikke veldig viktig ved kjøp av båt. Derimot er løsningene og komforten sett opp mot dine behov avgjørende, men jeg merket meg at fra brosjyrene så hadde Saga 365 fått høyere marshastighet enn sine søstre 320 og 315. Saga 320 og 315 er oppgitt med 15-20 knop mens 365 er oppgitt til 15-25 knop, og jeg syntes faktisk at både 320 og 315 er sammenlignbare med NB 32 hva størrelse angår. Men om det blir båt bytte en dag så ser jeg Saga 365 som et godt alternativ. Pr dagsdato har jeg ingen planer om å bytte båt, er bare kanon fornøyd med NB 32. Bad og dusjløsningen er i særklasse i forhold til størrelse. dekket bak er også som skapt for sosiale hendelser ( plass til 8 stykker, 10 om en sitter litt trangt) og aktiv helårsbruk(fiske). At det er eget rom for dusj er umåtelig deilig og praktisk, ingen sittinge på do eller tilsvarende med behov for full opptørking av hele badet etterpå. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.