sap_2000 Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Gratulerer med ny og flott båt :-) Så den på messen og tenkte på denne tråden og eieren som snart skal overta sin nye skute :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Øya Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Hentertråd? Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
pauc Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Det blir i så fall tidenes korteste - fra Leangbukta til Råde :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Skal du ikke være med på Saga-konvoien? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kenneth 81 Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Bedre med en kort hentetråd enn ingen hentetråd i det hele tatt Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Otto R Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Gratulerer med ny båt, vi har selv hatt en Saga 35 i 10 år , solide båter Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Gratulerer masse med ny båt Pauc ! En ting som jeg må le litt av er en liten reportasje med Pauc i et båtblad for en stund siden der uttalelsen er at Pauc ikke forstår hvorfor han skulle legge mange hundre tusener på bordet for å få en Norskprodusert båt. Den der beit deg litt i halen Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
pauc Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Takk for gratulasjoner! Nå er ikke Pauc og personen Båtmagasinet den samme - det er far og sønn. Så er det avklart. Artikkelen i Båtmagasinet refererer til tilsvarende norsk båt i samme størrelse med innenbordsmotor (for eksempel NB820-870). MF 855 og Saga 320HT er for meg helt forskjellig båttyper - bla med tanke på størrelse, kvalitet og sjøegenskaper, så jeg forstår ikke sammenligningen eller uttalelsen om å "bite seg i halen" Senere har jo Bella, Askeladden, Quicksilver og Finnmaster kommet med tilsvarende båter som MF 855 til samme pris. Lars H: Sagakonvoien hadde vært en opplevelse å være med på, men det er båten vår som er på messa. Kenneth: Skal se om ikke det blir en liten hentetråd :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Da har jeg missforstått litt, jeg trodde det var en og samme person. Når det gjelder å "bite seg i halen" så var det på bakgrunn av at din far ikke så noen grunn til å betale ekstra for at en båt skulle være bygget i Norge da han mente kvaliteten på den franske var minst like god(ikke uenig i det), men når det jeg tror er samme person deretter kjøper en norskbygget båt så mener jeg det ikke er så avhengig av størrelsen(det finnes franske alternativer til Saga), men nå viser det se g altså at det ikke er samme person, men far og sønn. Var ikke verre enn det. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 kvaliteten på den franske var minst like god(ikke uenig i det) At en franskbygget båt skulle være like god kvalitetsmessig som en norskbygget Saga, skulle jeg gjerne ha dokumentert. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pauc Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Henger meg på Lars H. Kvaliteten på de norskproduserte (Saga spesielt) er i en helt annen klasse en Jeanneau! Et viktig poeng - faktisk det viktigste - i artikkelen i Båtmagasinet er at det er utenbordsmotor kontra innenbords som utgjør prisforskjellen, ikke nødvendigvis i hvilket land den er produsert. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 At en franskbygget båt skulle være like god kvalitetsmessig som en norskbygget Saga, skulle jeg gjerne ha dokumentert. Tror ikke det er så mye å utsette på kvaliteten her: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44116373&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Den båten er jo fra 2005. Bygger de like gode båter (i Frankrike) fremdeles? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Det er vel mulig man har gått over til noe som karakteriseres som "godt nok" under veis. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
pauc Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Jeg er nok redd at økonomien har forledet mange til å tro at de kan gå på akkord med kvalitet, men la oss ikke snakke mer om franske båter i denne tråden. Den bør handle om Saga! Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Selv no har eg viksund 900, likevel kan eg ikke glemme en saga båt. Har hatt en saga 27 ac i 6 år. Overrasker ikke meg om eg kjøper igjen en saga en dag.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bergen dørk Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Pauc sin Nye Båt ble beundret på båtmessa idag av både meg og andre. Grattis! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
pauc Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Takk, takk! Alle messebåtene til Saga er solgt, og vi viser de gjerne frem Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Ja nå er båten hentet ! Hadde en en fin tur fra Selje, og båten sto til forventningene Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Gratulerer! Vi henter vår på fredag Sitér dette innlegget Link to post
espenchr Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Gratulerer med sjøsetting av ny båt pauc! Jeg har bestilt en Saga 320 ST som jeg skal opp til Selje og besiktige produksjonen av i slutten av april. Jeg tråkket dørken i båten din ganske mye før jeg bestemte meg. Men takk for det! Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 (redigert) Takk for gratulasjoner, alle sammen! Båten svarer virkelig til forventningene :-) Espenchr - du får vel båten til ferien? Hvilken motor valgte du? Redigert 6.April.2014 av pauc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
espenchr Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Jeg får båten levert i god tid før ferien, nærmere bestemt mot slutten mai. Jeg valgte mellomløsningen D4-260. Det ble til slutt et prisspørsmål. Jeg håper og tror det vil innfri til forventningene, selv om jeg gjerne skulle gått ett hakk opp til i ytelse. Ett par ting jeg lurer på: Hvordan opplever du finmanøvreringen - responderer baug- og hekkthrusteren bra? Går det greit å bakke inn på trange båtplasser? Er du forresten fornøyd med EFOY brenselcelleløsningen? Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 D4-260 tror jeg er passe motor. D4-300 er mer en nok. Den har toppfart på 25 knop, men båten er ustabil i den farten. Opp til 21-22 knop går den som et tog. Vi har foreløpig ikke lastet båten for tur og vi har ikke vært så mange om bord. Jeg tror mer last vil gi en mer stabil ferd når farten er over 21 knop. En fordel med 300hk er vel at den kan ha større propell, noe som gir høyere hastighet på lavere turtall - og dermed lavere forbruk. Finmanøvrering med hekk- og baugthruster går som en drøm. Båten er enkel å manøvrere i trange havner. Det er en overgang fra 30 år med drev/utenbords, men med litt is i magen går det veldig bra. Vi har ikke brenselcelle, men en dieseldrevet vannvarmer fra Ebersprächer og 2x44 W solcellepaneler. Båten er enda litt ny for oss, men så langt er vi meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Ja pauc, hvordan har første sesong med Saga,en deres vært? Vi har ,etter stadig økende bruk av båten året rundt tatt steget til helårsbåt og signerte kontrakt på Saga 325 2013 mod. I går. Gjett om vi gleder oss! satser på å hente den i begynnelsen av februar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.