Jump to content

Yamaha f50 1998, hvilke motorer har samme undervannshus?

olesko

Recommended Posts

Sjekk her: www.boats.net

62Y-45300-11-4D LOWER UNIT ASSY --- LOWER UNIT ASSY

This Yamaha 62Y-45300-11-4D LOWER UNIT ASSY part is also used on these models and components:

1998 F50TLHW LOWER CASING DRIVE 1 F50TLHW F50TLRW

1998 F50TLRW LOWER CASING DRIVE 1 F50TLHW F50TLRW

1999 F40TLRX LOWER CASING DRIVE 1 F40TLRX F50TLRX

1999 F50TLRX LOWER CASING DRIVE 1 F40TLRX F50TLRX

2000 F50TLRY LOWER CASING DRIVE 1 F50TLRY

• 2 måneder senere...

Send meg e-mailadressen din på PM, så skal jeg sende deg utsnitt av den originale verkstedsmanualen til Yamaha på dette. Riktignok er dette på 50-90 2-takt, men dette er rimelig likt.

Merk særlig avsnittet om shimming hvis du flytter over hele eller deler av innmaten.

(btw - hold merc -deler utenfor dette, dette er kun yamahadeler)

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Min e mail er: obskogen@broadpark.no.

Er redd en slik jobb bør antagelig utføres av profesjonelle. Noen som vet hva dette koster. Underhuset mitt har hull i seg og har gått 1 time uten olje, innmaten kan vel være skadet..

Kan det være en mulighet å kutte drivakslingen og lage litt lengre spor i den. Eller er metallet så hardt at dette ikke ikke er mulig? Evt dreie av litt av akslingen. Jeg bare spørr for å vurdere muligheter....

Vanskelig å si, men en pekepinn vil være å sammenligne delenummer på 2 og 4 takt. Om undervannshuset har lik utveksling og form, kan det være mindre forskjeller på aksellengder o.l

Les manualen og se om det er noe du vil prøve deg på. Om ikke annet kan du sikkert levere det inn til et forhandlerverksted for ombygging. Jeg regner med at du ikke har fått bytterett på det du har kjøpt.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...