Jump to content

Har du båt i indre Oslo fjord sjekk fortøyning


BOBO II

Recommended Posts

Til alle som har båt i indre Oslo fjord ta en tur og sjekk fortøyning etter uværet hvis du ligger ute.

Personlig så har jeg vært på brygga i nesten fire timer i dag mens det blåste over 20ms. Pussig at ingen tenker på båten sin når dette skjer. vi var 5 stykker som hadde en skikkelig økt med og stramme inn fortøyninger låne fendere av andre båter til de som ikke hadde nok fendring og ikke gadd og ta turen for og sjekke båten sin. tror vi har spart disse for masse ergelser og forsikringselskapene for en del tusen båtlapper. vinden var så kraftig i kastene at uteliggeren på min plass knakk den henger sammen men tåler ikke en omgang til på 20ms. Vi er to båter som ligger longside på hver vår side. min båt veier nesten 15 og naboens over 10.

og med nordavinden in på skrå så ble presset for stort. men heldigvis så er det ingen skader på båt.

I leangbukta var det hvist værre der har en hel brygge slitt seg med masse båter fortøyd.

En stor seiler var veltet på land.

Nå kl.23.30 har vinden løyet litt..

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Tora ligger på land i Oslo, men Saowanee ligger på vannet i Hankøkilen. Jeg var innom og sjekket på lørdag. Alt så bra ut, men vannstanden var uvanlig høy. Måtte vasse for å komme ut på brygga. For å unngå for stort vindpress har jeg unnlatt å ta på vinterpresenningen enda. Tror det var lurt, men er likevel bekymret. Nå er det ikke så hyggelig å ha båten 120km unna. Håper å få tid til en tur innom igjen snart. Det kan jo kombineres med en harrytur til Strømstad.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...