Breezita Startet 29.November.2011 Link til dette innlegget Startet 29.November.2011 (redigert) Velkommen til vår bloggside. Vi er ferske seilere og deler gjerne våre erfaringer..:)) God fornøyelse! Breezita - Historier fra båtlivet Redigert 29.November.2011 av Breezita (see edit history) Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
m/s draugen Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Heisann.Fin lesing i disse tider og utrolige flotte bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Takk for link. Flotte sider/bilder, og ikke minst flotte skildringer! Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 29.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Takk for hyggelig tilbakemeldinger. Dersom dere klikker på "Follow" på bloggsiden får dere oppdateringer fra herfra automatisk. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Laholm Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Grei nok blogg. Merker meg at hvis man leser bloggen som djevelen leser Bibelen, så er det et islett av at seilbåtkapteiner er "good guys" mens motorbåtkapteiner er "bad guys". Som motorbåtkaptein (jeg har fått lov av generalen til å si det) så tror jeg kanskje ikke det bidrar veldig mye til god sameksistens på sjøen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Enzo Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Jeg sjekket bloggen nå for å se etter det du nevner Laholm, finner ikke noe. Nå er dette off topic i denne fine tråden om denne bloggen men jeg tror kanskje vi leser litt ulikt, var det nevnt motorbåter i det heletatt i den bloggen ? Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Selvsagt et spørsmål om å lese skikkelig: Blogginnlegg 1. august: "Det var så mye hekksjø fra snittende motorbåter at vi ga opp." 1. september; "Jeg tenkte vi ville rekke fint foran, men når vi nærmet oss skjønte jeg at de var gode seilere og allerede hadde god fart. Vi måtte vike og jeg kastet Breezita over til styrbord i siste liten. Vi passerte bak den lyseblå med et par meter eller så. De to ombord smilte og nikket mens Mimmi og Farfar pustet lettet ut. Det er godt at seilbåter lystrer raskt..:))" Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Enzo Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 1 september vikte de for en seilbåt ikke for en motorbåt. Er å gi opp å seile pågrunn av hekkbølger å si noe negativt om motorbåter, det er faktisk helt vanlig spesielt om det er lite vind, da står nemlig ikke seilene Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 (redigert) Hadde en seilbåt vært i stand til å lage like stor fart og like store hekk-bølger, ville jeg vært like "fed-up" Det har ikke noe med båt type å gjøre, men heller båtførers manglende oppmerksomhet og hensyn til andres fremdrift og komfort. Men takk for fin blogg og bilder. Mange hyggelige og kjente steder. Geir Redigert 6.Desember.2011 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Breezita Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Hyggelig at dere leser bloggen, følg oss gjerne videre. Jeg hadde / har absolutt ikke i tankene å lage en "seil vs motor" blogg. Vi hadde selv to flotte Tresfjorder, før vi altså prøvde oss på seil i år. Jeg er helt enig at vi bør alle bidra til god sameksistens på sjøen, både seil- og motorbåteiere og vise hensyn ovenfor andre sjøfarende. Ofte skal det så lite til.. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Laholm Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 I utgangspunktet positiv til bloggen, og kommer nok til å følge den videre. Det sa jeg også i mitt første innlegg. Glad for å se at det ikke er et moment for bloggeier å stigmatisere de av oss som av ulike grunner er henvist til at motorbåt er eneste mulighet for å komme på sjøen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
avmønstret5 Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 (redigert) Riktig fin blogg, gratulerer med den. Se også langturslinkene til Careka. Det gjelder å komme seg ut fra fjærsteinan..der er ingen motorbåter Redigert 7.Desember.2011 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 21.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 Helt enig pettersand. Ut på tur! Se gjerne dette innlegget. Sol-snu og plankehaug på Gullholmen God Jul! Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Breezita Svart 31.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Godt Nyttår Båtvenner! Link Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
jøran123 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Godt nyttår til dere også! Det du sier om båtfolk og hjelpsomhet er mye av grunnen til at vi liker å ferdes i båt. Selv om man treffer en eller annen "idiot" noen ganger, så er de aller fleste hyggelige. Nå er dagen straks 10 min lengere:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.