Jump to content

Breezita - Historier fra båtlivet

Breezita

Recommended Posts

Selvsagt et spørsmål om å lese skikkelig:

Blogginnlegg 1. august: "Det var så mye hekksjø fra snittende motorbåter at vi ga opp."

1. september; "Jeg tenkte vi ville rekke fint foran, men når vi nærmet oss skjønte jeg at de var gode seilere og allerede hadde god fart. Vi måtte vike og jeg kastet Breezita over til styrbord i siste liten. Vi passerte bak den lyseblå med et par meter eller så. De to ombord smilte og nikket mens Mimmi og Farfar pustet lettet ut. Det er godt at seilbåter lystrer raskt..:))"

Laholm

Hadde en seilbåt vært i stand til å lage like stor fart og like store hekk-bølger, ville jeg vært like "fed-up"

Det har ikke noe med båt type å gjøre, men heller båtførers manglende oppmerksomhet og hensyn til andres fremdrift og komfort.

Men takk for fin blogg og bilder. Mange hyggelige og kjente steder.

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Hyggelig at dere leser bloggen, følg oss gjerne videre.

Jeg hadde / har absolutt ikke i tankene å lage en "seil vs motor" blogg. Vi hadde selv to flotte Tresfjorder, før vi altså prøvde oss på seil i år.

Jeg er helt enig at vi bør alle bidra til god sameksistens på sjøen, både seil- og motorbåteiere og vise hensyn ovenfor andre sjøfarende.

Ofte skal det så lite til.. :flag:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...