Moyja Startet 29.November.2011 Link til dette innlegget Startet 29.November.2011 Er det noen som har eller har sett "after marked" utstyr for og lese feilkoder på Volvos D serie? Noen som vet om det er samme "språk" (ikke standard) på can singnalet bil/båt fra volvo ? Håper noen har forsket litt i dette Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Å lese ut feilkodene kan du vel gjøre om du går i OBD modus på EVC displayet? Volvo holder koden til Vodia tett til brystet. Man må ha gått kurs, fått eget brukernavn og passord og så laste ned sw regelmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Hei Bittelite, Jeg kjenner til Volvo?s evne til og holde alt tett til brystet. Feil kodene jeg får opp i displayet er alt for generelle til at de sier noe om hva som har satt dem. Jeg har funnet en levrandør av diagnose utstyr men det er jo priser til og dø av her er link www.advanced-diagnostics.co.uk. Jeg hadde håpet på og finne noe pc basert programvare for formålet. Men det må jo være noen gutter evt Jenter som skrur på disse som kan fortelle noe om canbus protokoller osv. Eller er dette Svenske statshemeligheter???? som medfører dødsdom hvis noen prater om det.. Uten noen mulighet til og fixse disse grønne TROLLENE er de jo bare CRAP.... Er det noen som har en instalasjons manual for EVC anlegget???? (EVC-B) har noen ledniger som jeg er usikker på Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Jeg har noen installasjonspapirer, hva lurer herren på? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Og hvilke feilkoder har du? Kanskje jeg kan hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Kommer tilbake til kodene og elskjema for ECV , drar ned til motor dyret nå. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Hei Igjen. Feil kodene er System elektric fault, Enegine elektic fault og trim elektric fault. Når jeg setter på tenningen så piper det lampene tennes i tur og orden i varsel instrumentet Stopper på trekant og lyser orange, tilt viser 50 resten er døde turbotrykk, temp og voltmeter. I turtelleren får jeg ikke opp timetall og sikkert noe mere som ikke vises. OBS motoren står ikke i båten. og er ikke startet opp etter blokk skifte. Trimmen feilen er ok for den er ikke tilkoblet Hva brukes stikkeren merket tennining 19 til ? den har en krympet hette på seg med Remove if used Instument lys stikkeren, skal den kobles til pluss for og få lys eller jordes? C2 på ECV brukes til ???? Hvorden få kodet ECV til mitt utsyr/oppsett, det skal brukes en kode som åpner for dette. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Min umiddelbare antagelse er at det er dårlig kontakt fra batteriet til motorens elektriske anlegg. På starteren er det en klase med kabelsko og hvis disse er irret eller har fått litt lakk på seg virker det dårlig. Samme gjelder minus. Jeg er mest inne i D4/D6 men antar at mye er likt hvis det er snakk om EVC(Electronic Vessel Control) og den kontakten du sikter til, er det en firkantet kontakt til relé? som er koblet på ledningen som går til startbryteren? Isåfall er den til reléstyring av ekstrautstyr som skal skrus av når motoren stoppes. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Eller er dette Svenske statshemeligheter???? som medfører dødsdom hvis noen prater om det.. medfører den sikre død, uten dom... Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Det er ikke noe dålig kontakt eller lav spenning kontakter er reset før montering. Stikkerne/kabelskoene er enkle Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Har det virket før? Da mener jeg har HIU, PCU og ECU virket sammen tidligere? Hva har du gjort? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Alt har virket før. Motoren kastet en råde ut siden slik at den avgikk med døden. Skiftet blokk og topp motert på alt utstyret, satt strøm på for kontroll. Der er jeg idag. Det jeg ikke har oversikt over er hvilket utstyr som har vært koblet til EVC styresentralen.Evt kode bort det jeg ikke skal ha. Noen som har et dieselfilter med vann føler i for salg??? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 (redigert) utrolig... ingen som har ide eller komentar,,, D3 er jo ikke direkte uvanlig/skjelden motor Redigert 3.Desember.2011 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Hva slags utstyr er det du tenker på? Du sier at motoren ikke sitter i båten, står den i bukk? Har du ikke et bilde? Du skriver at kontaktene er renset...... hvordan da? Kanskje du har koblet noe feil? Hva har vært gjort? Når det gjelder omprogrammering trenger du VODIA. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Hei DieselDahl. Jeg har nå funnet ut av problemet måtte bare få tengt litt og lest strømskjemaet. Ecv og ECU kjører jo systemsjekk heletiden og når jeg tar av dekslet over motor så løsner jeg jo sikringene og NØDSTOPP stikkerne. På disse systemene er nødstopp koblet slik at kretsen brytes, ikke sluttes slik som ofte er vanlig. D.v.s Du får en alvolig system feil når nødstopp er koblet bort (brudd) og motoren nekter plent og starte + div instrumenter er døde og timetallet vises ikke i instrumentet. Du trenger ikke Voida for og programere det grunnleggende utstyret i ECV accesskoden trykkes på manøverpanelet og står i instalasjonsmanualen til VP Jeg hadde bare oversett det lille avsnittet med dette. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Det var godt å høre. Dette er i utgangspunktet et stabilt system, men kobler du bort noe så virker det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 5.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Bare en ting jeg har lurt litt på, hvis du kobler bort vannsensoren i dieselfilteret får du start evt vil motoren stoppe? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Det vet jeg ikke, men vil anta at du vil få start og feilkode på sensoren, motoren stopper jo ikke om du får vannvarsling fra denne sensoren. Systemet er laget som et sikkerhetssystem og det vil svekke sikkerheten hvis motoren stopper pga feil på en slik sensor. Noen feil vil gi redusert effekt, men det skal mye til for at motoren stopper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.