-morten- Startet 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2011 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3285193.ece Spennende å se hva som var årsaken til dette!! vi snakker om store verdier for brønnbåten! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
TrondT Svart 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2011 Fra Bergens Tidende TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
gunped Svart 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2011 Bulb er noe dritt når det smeller slik,angriper under beltestedet. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 vi snakker om store verdier for brønnbåten! Klarte heldigvis å berge lasten Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Var vel aldri noen direkte fare for lasten.. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Var vel aldri noen direkte fare for lasten.. Tja laksen var jo levende, blir stresset og risikerer å dø (før slakting) når det blir så mye håndtering som her... Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Ifølge BA var det for trangt i sundet for to båter. Noen som vet nøyaktig hvor dette skjedde? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 (redigert) Jeg er ikke 100% sikker, Dreamer. Men ut fra bilder og det som avisene skriver tror jeg det i dette området: Mvh, Redigert 3.Desember.2011 av Kjell E (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Dreamer Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 OK - her er det vel hvit sektor på begge sider av Kjerringholmen / - skjæret. Det blir interessant å høre hva som forgikk i minuttene før kollisjonen. Antar at det blir sjøforklaring. Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Tja laksen var jo levende, blir stresset og risikerer å dø (før slakting) når det blir så mye håndtering som her... Men uansett så er jo ikke 100 tonn noe "presset" last på denne båten og med pumper igang, så er det jo som å ligge ved kai og sirkulere.. Men nok om det.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Jeg tok en titt på AIS-tracket til begge like etter uhellet. Robas gikk "normalt" og tørnet SB inn mot Kjerringsundet på hva jeg bedømmer som rett plass, med god sikt nordøstover mot Vonflu/Vatlestraumen. Men skulle antakelig ha tørnet noe mer SB for å holde seg til SB i sundet. Rana Frakt hadde en litt "dum" kurs som gjorde at de "tok" hele sundet. Omtrent etter hvit-sektoren. Etter min mening skulle de gått lengre sør og lagt en kurs litt nærmere Kjerringskjæret. Virkeligheten er at begge gikk slik vi alle gjør gjennom der, det er bare det at to stk på denne størrelsen blir det ikke plass til med de kursvalgene.Blir sikkert 50/50 skylddeling til syvende og sist. Det er ingen fartøy på denne størrelsen som går nordenom Kjerringholmen. Det er mye småbåt-trafikk der og som oftest ligger det småbåter og fisker i det området. (Det er en av mine egne vante fiskeplasser). Alle de timer jeg har pilket og dorget borti der så har jeg aldri sett noe yrkesfartøy over 30 ft. gå på nordsiden. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Dreamer Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Jeg har heller ikke sett båter over "lystbåtstørrelse" gå nord om Kjerringholmen, så det blir vel normalt ikke sett på som et alternativ. I dette tilfellet hadde det vært en god ide å ta kontakt på VHF-en og bli enige om hva de skulle gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 (redigert) ROBAS http://www.nettavisen.no/nyheter/article3285193.ece Sitat:Fem personer Det er fem personer om bord i «Robas». - Det er ikke rapportert at disse er i fare, sier redningsleder Walle. BA.no har snakket med mannskap om bord på båten. De forklarer at den andre båten kom fra nord: - Den dundret inn i oss på babord side. Da skal «Robas» ha vært like ved land, og i fare for å smelle inn i bergveggen. :Sitat slutt Redigert 4.Desember.2011 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 (redigert) RANA FRAKT Redigert 4.Desember.2011 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.