mateco Startet 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2011 (redigert) De hadde tross alt flaks de seks karene som skulle på Julebord på Finnøya ! Link til nyhetsartikkel på RB.net Men Julebord vart det lell ! Redigert 3.Desember.2011 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Tom Rør Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Får håpe at kapteinen var edru da! De fikk seg nok et støkk i det de dro opp på berget. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Dei får sette på "JUL" resten av veien.... Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 De var edru alkotest ble tatt. Godt er no det. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Det var godt, og da blir det en skadet Sealine til salgs snart ser det ut som :-) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Kjørte de med bind for øynene siden de klarte å kjøre på land ? Eller hadde autopiloten skylda ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 (redigert) De har vel feilnavigert da, menneskelig det. Kan jo være forsøk på forsikringssvindel Jeg bare skøyer Vil tro at denne båten har både radar og en stor plotter men å se noe særlig ut av vinduene på denne typen båt er ikke like enkelt. Glad jeg har åpen båt Redigert 4.Desember.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 (redigert) Ser ut som De hadde god fart også, da De står tørt og godt på land! Redigert 4.Desember.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Ser ut som De hadde god fart også, da De står tørt og godt på land! Mnja, det ser ut som den har gått på ved flo sjø, så har det fjæret litt. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Jeg solgte min Sealine 34 bl.a. fordi det var svært dårlig utsyn gjennom vinduene. Designet gikk foran det praktiske, for å si det sånn Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Jeg vil påstå at funksjon er det mest sentrale innen design eller formgivning som det heter på nynorsk. Mener du at designet på båten var fordelaktig? Jeg tenker da på det estetiske. Jeg har bare sett en sealine og mitt førsteinntrykk var at dette var minimalistisk, mindre vakkert, kantete..... og båten virket upraktisk ift at den ikke var mer enn 35 fot. Dyr var den også. Men smaken er som baken Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Nå er det relativt lumsk farvann der i distriktet, dog ikke mye til unnskyldning:-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Puffen Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 (redigert) Jeg vil påstå at funksjon er det mest sentrale innen design eller formgivning som det heter på nynorsk. Mener du at designet på båten var fordelaktig? Jeg tenker da på det estetiske. Jeg får prøve å presisere; Ønsket om å oppnå et egenartet estetisk uttrykk, har gått utover det funksjonelle. Personlig så valgte jeg denne båten pga. mange funksjonelle løsninger i interiøret. Måten ting fungerte på i praksis, fikk meg derimot til å selge båten igjen. Han som kjøpte den, er svært fornøyd med alt. Det viser samme gamle vise, "Vi er forskjellige" Og godt er det Redigert 4.Desember.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Kjentproblemstilling dette. Jeg pleier å spørre kundene om hva de ønsker mest av form eller funksjon, om jeg ser at de legger føringer på formgivning som kan gå utover funksjonalitet. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
mateco Svart 5.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 En liten oppdatering i natta! Båten står fortsatt godt på holmen/skjæret! Iflg. artikkel på RBnett så har redningsaksjon vært prøvet uten å lykkes pga grunt farvann. Eier er litt usikker på hvem som har ansvar for båten, han selv eller forsikringsselskapet. Lensmannen på stedet mener at forsikringsselskapet er de som må ta action i saken! Uansett, er meldt meget dårlig vær i området i natt! Spørs om det i det hele tatt er noenting å berge når været har fått gjort sitt der ute i havgapet Meget synd at en så flott skute skal ende slik, men heldigvis ingen liv gikk tapt eller noen alvorlig skadde!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
avmønstret5 Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Ja, etter all sannsynlighet er det nok designet som gjør at en går langt opp på tørt land med kanskje også hjelp av radar og kartplotter. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Dette var ikke noe ekstrem grunnstøting! urent farevann og jeg rekner med lite av disse skjerene vises på flo sjø i mørket! Hadde dem tatt en gløtt på radaren om dem hadde den påskrudd så kunne kansje utfallet vært annerledes! Ang design så er nok det noe mange fokuserer på når det gjelder lystbåter! Må inrømme at linjene på en båt telller mye for meg og at innredningen har estetisk fine farger og utforminger. Selv er jeg konservativ og elsker tradisjoner og det Maritime, så Sealine er ingen båt for meg! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
JaKM Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Når folk klarer å feilnavigere der på høylys dag og renne seg på div. grunner, så er jeg ikke forundra over at slikt skjer i mørket med litt fart. Avhengig av hvilken vei han kom så var han enten ute av overett-merkene, eller om han kom gjennom sundet sørfra og svinget 2-3 sekunder for sent så blir det litt bom da også.. Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Noen som vet den eksakte ruten båten hadde? Hva heter holmen der båten står? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 2-3 sekunder for sent så blir det litt bom da også.. Aner ikke hva som er grunnen til denne grunnstøtingen/landkjøringen og det er ille trist for båteiere som opplever dette her, det kan jo være alt fra feilnavigering, uoppmerksomhet,dumskap,uflaks,illebefinnende for alt vi vet. Men dette med 2-3sekunder feil og så rett på land, er det vanlig at folk kjører med så små marginer i skjærgården så er det ikke rart det er mange som raser på land. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Har gått der,inn til Finnøya,flere ganger,ureint,ja det er det.Men akkurat der som du svinger inn,litt sør om holmen som båten står på( rett Nord blir litt vest om Ona fyr som en ser borti horisonten)er det rimeleg greitt farvann. Står endel staker der,noen uten lys meiner eg på, så en bør uansett følge godt med på kartmaskina/plotteren...noe eg går utifra, eller håper på navigatøren har gjort. Kom der sjølv seint en haustkveld for 2 år sia, og slakka heilt ned, med bruk av lyskaster og tenåringsmatros utkikk på bakken,så gjekk det greitt..Er en i tvil så bakk opp folkens, det er ingen skam i sunn fornuft! Veldig synd dersom båten skulle bli liggende der til den blir ødelagt,uansett uheldig design eller ikkje...smaken er som baken,delt! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Kjenner ikke denne båten, men mange båter har mørke tonede/sota ruter. Dette reduserer sikten i mørket betraktelig. Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Står endel staker der,noen uten lys meiner eg på, så en bør uansett følge godt med på kartmaskina/plotteren... Og rundt de stakene kommer det båter på alle sider til tider Spesielt den som er best merket, som en skal runde når man svinger mot ferjekaia.. Går fint på andre siden og, bare man vet hvor. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 Da var båten kommet av skjeret. Gjensidige betaler opplyses det. http://www.rbnett.no/lokal/sandoey/article404473.ece Ut fra det lille jeg har hørt, så virker det som de har lagt inn litt for stor margin når de har rundet stakene på babord i innseilinga til Finnøya. Det er de skjæra du normalt passer best på. Dette er totalt uatoriserte synsinger fra enkelte lokalkjente. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.