Zitt Startet 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2011 Jeg har fått pris på service, vinterkonservering, vask og ett lag bunnsmøring. Rimeligste kr 12520.- og dyreste kr 23800.-. Hvem er nærmest virkeligheten? Båten er en wiking 26 med mercruiser 180hk. Sitér dette innlegget Link to post
Lbjordal Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Dette må vel inkludere lagring innendørs? Dersom det kun er service og bunnsmøring er begge prisene over det eg ville betalt... Alt avhenger naturligvis av kva som faktisk skal gjerast, er vinterkonservering med nedtapping av tanker, plassering av avfukter osv? Er bunnsmøring fjerning av gammel bunnsmøring og påføring av ny, eller er det klatting over den gamle ? Om ting blir gjort på den "ordentlig" måten en plass og på en enklere måte den andre er det klart at prisane vert ulike. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Takk for svar! De med den rimeligste prisen skal ha 12000.- i tillegg for vinterlagring UTE! Bunnsmøring er ett lag oppå gammel! Servicen er ganske omfattende slik jeg kan se det, men bortsett fra oljeskift er det jo bare kontroll av ting og tang. Alle eventuelle deler som må skiftes kommer i tillegg, og er redd de kan finne på mye der også! Kan det ha noe for seg å prøve å finne en privat motorkyndig gjennom Baatplassen, mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Hva med å prøve å oppgradere seg selv til "litt motorkyndig"? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
torbi Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Moro å gjøre litt sjøl, gir mer stolthet og bedre selvtillit. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
haugi Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Priser på 12-15000 på dieselmotoer er vel nokså normalt tror jeg. Fikk et tilbbud på full service på min KAD300, på ca 20000.- Tror jeg tar det selv i år også. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Tok service på mine motorer selv i år, og det gjorde godt i lommeboka, samt at man lærer å kjenne båten bedre Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Dette fikser du selv, og er det noe du lurer på eller ikke får til så er det bare å spørre på båtplassen Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Tusen takk alle sammen! Jeg kan garantere at jeg kommer med flere problemstillinger. Godt og betryggende at jeg slipper å ringe Adecco, for å leie venner!!! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Vanlig årlig service er ikke vanskelig, dette kan "alle" gjøre selv. Vi lever i et samfunn der folk gjør seg selv ubrukelige, for 20-30 år siden hadde hvermannsen nok kunnskap til å gjøre enke ting hjemme, i bilen & i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Priser på 12-15000 på dieselmotoer er vel nokså normalt tror jeg. Fikk et tilbbud på full service på min KAD300, på ca 20000.- Tror jeg tar det selv i år også. Jeg betaler fast kr 3000,- SEK pr motor + utlegg for filter, olje mm. Det tar ikke veldig lang tid å gjøre service på en motor, især hvis du kan jobbe med to i parallell. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Hva slags type 180Hk Mcm er det snakk om her? Og hva inngikk i servicen utover konservering? Hva slags time priser? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Zitt Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Hei, 68GT. Motoren er en 3,6L. Følgende er med i prisen: Vinterkonservering av båt og motor – arbeidsbeskrivelse Inboardsmotorer: Rense vannutskiller på drivstofftilførsel, skifte drivstoffilter. Kontrollere kjølevannsimpelleres sugeevne. Tilsette konserverings væske i drivstofftank Kjøre motor varm i ferskvann, kjøre inn frostvæskeblanding i saltvannssystem. Kontrollere dynamoens ladespenning. Se over motoren utvendig etter evt. olje eller vannlekkasjer. Kontrollere frysepunkt i ferskvannkjølte motorer. Kontroll / skifte impeller (Volvo hvert 2.år – Mercruiser hvert 3. år eller ved behov) Skifte motorolje / oljefilter Kontrollere oljenivå på servostyringspumpen (hvis montert). Kontrollere drivstoffslanger Kontrollere.- evt. Justere stramming på drivreimer. (skifte ved behov) Smøre fettnipler på drev, utg. aksler og styring Kontrollere oljenivå i girkasse / drev. Tømme vannanlegg i båten, evt. også varmtvannstank. Frostvæske i septikktank / toalett Spraye motor utvendig med VD40 (mot korrosjon) Spraye el.anlegg, sikringer, dørhengsler og dørlåser. Kontrollere / funksjonstest av el.anlegg, lanterne, lensepumpe osv. Diagnose motor (Volvo/Mercruiser) Batteri test På dieselmotorer: Kontrollere – evt. skifte luft og åndefilter (deler, ekstra) Kontrollere oljenivå på kompressor (KAD motorer) Drevservice: Utvendig vask Skifte olje – trykk-kontrollere drevet for å sjekke evt. oljelekkasje. Skifte sinkanode Smøre opp propellaksel samt andre bevegelige deler på drevet. Kontrollere propellakselenes retthet (Volvo Penta Duo Prop) Kontrollere / skifte knutebelg (Volvo Penta 280/290) / (Mercruiser) Kontrollere impeller (skiftes hvert 3 år, ekstra) (Mercruiser Alpha drev) Ved behov – flikklakkere drevet utvendig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.